به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز دوشنبه در نشست با مدیر و کارکنان تعاون روستایی هرمزگان افزود: تعاونی های روستایی می توانند با اجرای برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت در نحوه تولید و عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای هدف نقش آفرین باشند.
وی بیان داشت: تشکل های مردم نهاد تعاونی های روستایی نقش موثری در توسعه پایدار بخش کشاورزی دارند.
این مسوول به ظرفیت های بسیار خوب تعاون های روستایی اشاره کرد و بیان داشت: هرچند در سال های اخیر به سازمان تعاون روستایی آنچنان اهمیتی داده نمی شد اما با ایجاد صنایع تبدیلی و سایر اقدامات می توان نقش موثری در شکوفایی این عرصه ارایه کرد.
رحیمی همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی هرمزگان ابرازداشت: این استان با توجه به آب و هوای مناسب و برنامه ریزی صحیح می توان بخش عظیمی از محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور و منطقه را تامین کند.
وی گفت: بخش کشاورزی هرمزگان با توجه به تولید محصولات متنوع، تاثیر زیادی در اقتصاد کشور دارد و از ظرفیت بالایی برخوردار است.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در این نشست گفت: تعداد 6 اداره تعاون روستایی در 13 شهرستان این استان عهده دار نظارت بر 135 تشکل تعاون روستایی هستند.
سیروس اسدپور با اشاره به این که هرمزگان در بسیاری از تولیدات کشاورزی و آبزی پروری رتبه نخست کشوری دارد، خواستار حمایت بیشتر از تشکل های تعاون روستایی در ایفای نقش بیشتر در تولید و عرضه این محصولات به داخل و خارج شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.