به گزارش ایرنا، مهرداد نصرتی روز چهارشنبه در نهمین همایش مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه صنعت ساختمان با رکود ساخت و ساز مواجه شده، یکی از راه های رسیدن به درآمد پایدارشهرداری ها توسعه صنعت گردشگری است.
وی بیان داشت: گردشگری شهری و ساحلی باید بیشتر از گذشته مورد توجه شهرداران و دهیاران قرار گیرد تا با تغییر نگاه، تولید درآمد در شهرداری ها نهادینه شود.
این مقام مسوول اظهار داشت: یک هزار و 91 شهر کوچک کشور در پرداخت حقوق ماهیانه خود با مشکل مواجه هستند و باید به دنبال راهکار و ظرفیت‌هایی باشیم تا از این شرایط سخت عبور کرده و از تحریم‌ ها با اقتدار و سربلندی بگذریم.
وی با اشاره به یک هزار و750 میلیارد تومان سرمایه در بخش خصوصی خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به دنبال راهی برای جذب این سرمایه‌ها باشند و تحقق آن نیاز به برنامه‌ ریزی در شهرداری‌ها و دهیاری ها دارد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز داشت: بودجه خدمات عمومی به شهروندان، محل آزمون‌ و خطا نیست که آن را بدون هدف هدر دهیم، بلکه باید برای آن برنامه و هدف داشته باشیم.
وی با اشاره به مطالبات زیاد وصول نشده شهرداری ها از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی عنوان کرد: در این همایش تجربه و راهکارهای لازم برای این موضوع بررسی و ارائه خواهد شد تا بخشی از مشکلات مربوط به این موضوع رفع شود.
نصرتی همچنین از پرداخت 10 درصدی عوارض سوخت از منابع درآمدی سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و گفت: در پرداخت حقوق برای شهرداری‌ های کوچک مشکلاتی به وجود آمده که سعی داریم حداقل بخشی از 32 هزار میلیارد ریال بودجه اختصاصی را برای سال 98 در این خصوص قرار دهیم.
وی اضافه کرد: امسال 55 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر شده که با مشکلاتی رو به‌ رو بود اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده و در سال آینده به 80 هزار میلیارد ریال افزایش می‌ یابد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص 10 هزار میلیارد ریال هزینه برای سال 98 در بخش محیط ‌زیست به‌ ویژه پسماند و زباله سوزها خبرداد و گفت: برگزاری آزمون‌های استخدامی برای 50 هزار نفر از کارکنان طرف قرارداد و شرکتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دستور کار قرار گرفته بود که با تصویب آیین ‌نامه اصلاحی، مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.
شهردار بندرعباس نیز در این همایش به تاثیر جدی رفتار نوآورانه و علمی در شهرداری ها و دهیاری ها اشاره کرد و افزود: برگزاری این گونه همایش ها و نمایشگاه های مدیریت شهری و روستایی فرصت مناسبی برای ارائه و تبادل تجربیات و راهکارها در خصوص بهبود فرآیند ساخت شهری ایده آل برای آسایش شهروندان است.
عباس امینی زاده بیان داشت: محورهای مشخص شده در این همایش موضوعات قابل توجه و دغدغه اغلب شهرها و روستاهای کشور است که خروجی حاصل از آن می تواند در پیشبرد اهداف مشترک تاثیر بسزایی داشته باشد.
نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی کشور با عنوان شهر ایده آل، از یکم تا سوم اسفند ماه جاری در محل نمایشگاه های دائمی شهر بندرعباس برپا شده و آماده بازدید علاقمندان است.
9944/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.