فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب‌های ایرانی را ترک کنند و صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا تنگسیری گفت: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: کشتی‌های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق‌ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند. باید قابلیت‌هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی‌های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

تنگسیری گفت: کشتی‌های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند و صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت‌های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می‌شود. ایران حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب‌های کشور در خط مقدم حضور دارند.
 
تنگسیری ادامه داد: سعی می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت‌های دریایی استفاده شود. صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت‌های غیر قانونی مجهز می‌شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می‌شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست. این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: صیادان و ساحل‌نشینان بسیجی می‌توانند در برابر هر گونه تخلفی در دریا علم مقاومت را برافرازند و مقابل متخلف بایستند، زیر حمایت نیروی دریایی سپاه قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.