به گزارش ایرنا، آیت الله نعیم آبادی شامگاه شنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: در حق انقلاب اسلامی ظلم شده و انتظار می رود مسوولان به صورت مقایسه ای خدمات انجام شده در انقلاب اسلامی با حکومت شاهنشاهی شاه مخلوع و پدرش را برای مردم بیان کنند.
وی اشاره کرد: بسیاری از منازل مردم ساکن تهران در زمان رژیم پهلوی آب لوله کشی نداشت، آب های فاضلاب پایتخت در گودی که اکنون تبدیل به پارک کوثر شده جمع می شد که به چشم خود شاهد شنای بچه های جنوب تهران در آن بودم.
وی اضافه کرد: اکنون بشاگرد هرمزگان دارای راه دسترسی مناسب، برق و بسیاری از خدمات دیگر است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: در خاطره های زمان سلطنت رژیم پهلوی آمده کشتی ها در بندرعباس منتظر بارگیری بودند و برای این مدت توقف در انتظارپهلوگیری دموراژ می گرفتند ولی اکنون آنگونه نیست.
« دموراژ به انگلیسی ( Demurrage) چنانچه حد نصاب بارگیری و تخلیه کمتر از میزان پیش بینی شده در قرارداد باشد زمان معطلی به عنوان جریمه از طرف صاحب کالا پرداخت می شود که به آن دموراژ گفته می شود.»
وی اشاره کرد: زمان رضاخان خائن تسلیحات در تهران ایجاد شد ولی در زمان جنگ ضد هوایی مناسب نداشتیم به گونه ای که با ورود هواپیما به آسمان کشور آژیر خطر در تهران به صدا در می آند.
آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: جنگنده های رژیم بعث در دروان جنگ تحمیلی تا تهران می آمدند بمباران می کردند و باز می گشتند.
وی افزود: اکنون ایران اسلامی به برکت انقلاب انواع سلاحی های دفاعی مورد نیاز خود را می سازد و به دانش توان تولید موشک های نقطه زن در فاصله 2 هزار کیلومتری دست یافته است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اکنون رژیم صهیونیستی از ترس ایران اسلامی خواب ندارد و این دستاوردها با خودباوری، رشادت و تلاش فرزندان این ملت انقلابی بدست آمده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نماز پرداخت و بیان داشت: نیاز به نیایش یکی از نیازهای قطعی بشر بوده که بهترین حالت پاسخگویی به آن در نماز تجلی یافته است.
آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: ویژگی متمایز کننده انسان و حیوان در نیایش تجلی می یابد و بشر هر چه از نیایش فاصله گیرد دچار مشکل های بیشتری می شود.
وی اظهار داشت: اکنون بشر غربی به دلیل دور شدن از نیایش دچار مشکل های فراوانی شده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به پدر و مادرها گفت: اگر می خواهد در تربیت خود موفق باشید فرزندان خود را به نماز فرمان دهید و در این کار استقامت داشته باشید.
آیت الله نعیم آبادی همچنین خطاب به مدیران اداره های دولتی هم گفت: انقلاب نکرده ایم که روزها و هفته ها سپری شود تا شما مدیر شوید، انقلاب کرده ایم تا احکام اسلامی اجرا و نماز در جامعه اقامه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان هم در این نشست اظهار داشت: این مطالب باید برای دانش آموزان و دانشجویان بیان شود.
ایرج حیدری خاطر نشان کرد: اداره های دولتی در حکومت اسلامی وظیفه توجه به نماز را بر عهده دارند و این فریضه الهی اساس حکومت اسلامی و اساس دین است.
وی در پایان سخنان خود از مدیران خواست زمینه حضور پر شکوه مردم در دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن را آماده کنند.
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان هم در این نشست اظهار داشت: این برنامه برای تجلیل از اداره ها و نهادهای فعال در زمینه تروج فرهنگ نماز برپا شده است.
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد ادامه داد: برخی اداره ها مستند کارهای انجام داده خود را برای ارزیابی زودتر ارسال کرده اند که این به معنی فعالیت نداشتن بقیه نیست.
وی ادامه داد: لوح تقدیر ۲۱ نفر از مدیران آماده است که در نشست شورای اداری تجلیل خواهند شد، همچنین51 نفر از فعالان نمازی مورد تجلیل قرار می گیرند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.