به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی چهارشنبه در آیین آغاز بکار این کارگاه آموزشی 2 روزه اظهار داشت: چنانچه از حافظه جهانی بهره گیریم موفق تر خواهیم بود.
وی ادامه داد: زمانی که حافظه جهانی را تقویت کنیم انسان ها با بهره گیری از آن دیگر اشتباه های گذشته را تکرار نخواهند کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: امروزه حوادثی در گوشه و کنار جهان رخ می دهد که نشان دهنده تکرار شدن تاریخ به دلیل استفاده نکردن از حافظه جهانی است.
اکرمی اضافه کرد: موظفیم از میراث، فرهنگ، پیشنینه و تمدن خود حفاظت کنیم ولی آمارها نشان م یدهد این موضوع را چندان جدی نگرفته ایم.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 10 اثر از ایران در حافظه جهانی به ثبت رسیده و هر ایرانی باید از خود بپرسد برای این کار چه می تواند بکند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هرمزگان اشاره کرد: 14 جزیره از 17 جزیره کشور در هرمزگان واقع شده و نام خلیج فارس به عنوان هویت ایران با نام این استان گره خورده است.
اکرمی گفت: 400 نقشه خلیج فارس در حافظه جهانی ثبت شده و باید در برابر افراد بی سواد با سبقه سیاسی که در صدد تحریف نام خلیج فارس هستند از هویت ایرانی آن دفاع کنیم و اجازه چنین کاری ندهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: باید برای خود نقش ملی و جهانی تعریف کنیم و تاریخچه و پیشنیه هز کدام از جزایر خلیج فارس را ثبت و ضبط کنیم و بدانیم اسناد متعلق به نسل کنونی و نسل های آینده است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.