به گزارش ایرنا، عبدالرحمن لشکری زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار می شود.
وی بیان داشت: فراخوان جشنواره شعر بلوچ به استان ها اعلام شده است وعلاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب شعر کلاسیک و نو ارسال کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک با توجه به این که موضوع جشنواره آزاد است، اظهارداشت: شرکت کنندگان می توانند حداکثر سه اثر به صورت تایپ شده به زبان بلوچی با درج مشخصات فردی به دبیرخانه جشنواره به سایت الکترونیکی shere.baloch97@gmail.com ارسال کنند.
لشکری زاده، آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ را 30 دی ماه جاری اعلام کرد.
نخستین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ نیز اسفندماه سال 94 با حضور بیش از 70شاعر و ادیب بلوچ زبان از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سالن آمفی تئاتر جاسک برگزار شد.
در این جشنواره که 130 اثر در 2 قالب شعر کلاسیک و شعر نو به جشنواره ارسال شده بود، 3 اثر در حوزه شعر انتخاب و برگزیده شد.
در بخش شعر کلاسیک «جنید بلوچ» مقام اول، «عبدالحکیم لاشاری» دوم و «برجان بلوچ و فائز محبوب» به طور مشترک سوم شدند و در بخش شعر نو نیز«علی بخش دست یاری» نفر اول، «شیخ سید» نفر دوم و «ادریس درازهی و ملاچمل» مشترک سوم شدند.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.