به گزارش ایرنا، بابک هاشمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس جانمایی های صورت گرفته طرح اتوبوس تندرو شهری (BRT ) به زودی در خیابان اصلی (امام خمینی ره) شهر بندرعباس به طول 28 کیلومتر شامل 14 کیلومتر رفت، 14 کیلومتر برگشت، اجرا و سبب بهبود حمل و نقل عمومی در سطح شهر خواهد شد.
وی هزینه اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح امکان جابه جایی سه هزار نفر در مسیرهای مذکور در هر ساعت وجود دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی در بندرعباس، اصلاح هندسی و توسعه معابر، بازگشایی معابر در بافت‌های قدیمی، نصب علایم، تجهیزات ترافیک شهری و خط‌ کشی محوری و چراغ ‌های راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس بیان داشت: با راه اندازی خطوط اتوبوس های تندرو شهری که از نیازهای مهم شهر بندرعباس است، بار ترافیکی این شهر کاهش یافته و بخشی از مشکلات تردد و حمل و نقل در آن برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: وضعیت شهر بندرعباس به گونه ای است که باید هر چه سریعتر توسعه حمل و نقل درون شهری در آن محقق شود و شهرداری نیز تمام تلاش خود را در همین راستا به کار گرفته است.
هاشمی تصریح کرد: طرح اتوبوس تندرو شهری (BRT) یکی از پروژه‌های حائز اهمیت شهرداری بندرعباس است و بخش‌های مختلف شهرداری با این پروژه درگیر بوده و بافت مرکزی شهر بیشترین تاثیر و تغییر را از اجرای این پروژه به خود می‌بیند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.