به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته با اشاره به هوشیاری مردم در برابر دشمنان و فتنه گران، بیان داشتند: در نهم دیماه سال 88 ملت با بصیرت و همیشه در صحنه ایران در راه تحقق اهداف نظام اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب ، با حضور آگاهانه، مقتدرانه و بیعت دوباره خود با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدای گرانقدر و مقام معظم رهبری حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند.
امامان جمعه هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاه به سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد، تاکید کردند: باید علت وقوع چنین حوادثی مورد بررسی قرار گیرد تا بعد از این دیگر شاهد چنین وقایع تلخی در جامعه نباشیم.
اشاره به سفر مخفیانه دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به عراق از جمله دیگر محورهای صحبتهای خطیبان جمعه هرمزگان بود.
آنان در این خصوص بیان داشتند: این سفر مخفیانه نشان از ترس و وحشت امریکایی ها دارد و واکنش مسوولان و چهره های سرشناس عراق به این سفر مخفیانه و خودداری از ملاقات با ترامپ، حقارت مضاعفی برای امریکا به همراه داشت.
خطیبان نمازجمعه هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اظهار داشتند: رحلت این عالم وارسته موجب تالم و تاسف در میان دوستداران نظام و انقلاب شد.
امامان جمعه هرمزگان تصریح کردند: آیت الله شاهرودی ابتکارهای بسیار خوبی در زمان ریاست قوه قضائیه در این نهاد انجام دادند و همواره برای عزت و سربلندی این نظام تلاش کردند.
اشاره به بودجه سال 98، تاکید بر تلاش بیشتر مسوولان نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تاکید بر تقویت و حفظ هر چه بیشتر وحدت در جامعه و اشاره به برخی مشکلات محلی و استانی از جمله دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه بود.
**قشم
امام جمعه قشم گفت: سفر رییس جمهور آمریکا به عراق که شبانه و مخفیانه انجام شد، پیام ذلت و وحشت آمریکا و کاخ سفید را مخابره کرد..
حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: رییس جمهور کشوری که ادعای ابرقدرتی در جهان را دارد، شبانه و با چراغ خاموش وارد کشور می شود که نشانه ترس ترامپ است.
وی ادامه داد: این ترس و وحشت درونی دشمن، از جمله امدادهای الهی برای از بین بردن ابرقدرت ها و هیمنه مدعیان قدرت است.
امام جمعه قشم تصریح کرد: سفر ترامپ به کشور عراق بدون اطلاع مسوولان این کشور، نقض حاکمیت رسمی عراق و توهین به یک کشور، ملت و نظام مستقل محسوب می شود.
تارم به تقدیم بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی توسط دولت اشاره و اظهار داشت: مجلس باید دقت کند که بودجه ای را تصویب کند که توان مقاومت کشور در برابر تحریم های دشمن را بیش از پیش ارتقا دهد.
وی تاکید کرد: توجه به حوادث اخیر باید در تصویب بودجه نسبت به درآمد نفت حساس بود و نمایندگان بودجه ای واقعی تصویب کنند که در سال آینده گرفتار متمم، تبصره و کمبود نشود.
تارم با اشاره به سالگرد حادثه 9 دی افزود: فتنه 88 جنگ تمام عیار بین احزاب و نظام جهوری اسلامی بود که در آن همه مخالفان نظام و کشور بایکدیگر متحد شدند.
وی افزود: اما مردم پس از اینکه مشاهده کردند که به نماد عاشورا و هیات های عزاداری حمله و توهین شد، حادثه 9 دی را رقم زدند و به ماه ها آشفتگی پایان دادند.
**رودان
امام جمعه موقت رودان با بیان اینکه در حماسه نهم دیماه، مردم به جای شخصیت ها، شاخص ها را انتخاب کردند، گفت: حماسه نهم دیماه یکی از بزرگترین حماسه ها در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام رضا مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه رودان بیان داشت: روز نهم دیماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، نقشه های دشمنان نقش بر آب شد.
وی با اشاره به اهمیت وجود روحانیون و علما در جامعه، تصریح کرد: جایگاه علم و عالم در جامعه اسلامی بسیار جایگاه ارزشمندی است و باید این جایگاه به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر تلاش مسوولان برای بهبود شرایط زندگی مردم و رفع مشکلات اقتصادی، گفت: باید با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های موجود، این مشکلات را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کرد.
**کیش
امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: این اتفاق موجی از غم و اندوه در جامعه جاری کرد و موجب داغدار شدن خانواده های بسیاری شد.
حجت الاسلام احمد حسن زاده بیان داشت: در همین رابطه پنج نفر از مدیران را از کار برکنار کردند، اما این برکناری نمی تواند موجب آرامش خانواده های داغدار شود و باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به در پیش بودن نهم دیماه، گفت: 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ و پاسداشت اصول انقلاب ایستادگی می کنند.
حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به بودجه سال 98، تاکید کرد: در تصویب بودجه باید نسبت به اخذ مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند توجه و دقت شود که به اقشار متوسط و ضعیف جامعه فشار مالیاتی مضاعف وارد نشود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی بیان داشت: این عالم وارسته در طول عمر با عزتشان، منشا خدمات خیر بسیاری برای ملت و نظام جمهوری اسلامی بودند.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی یک نابغه تمام بود و در مسئولیت های مختلف برای اقتدار این نظام ارزشی تلاش کردند.
**پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه حماسه نهم دیماه، چهره تزویر و نفاق را آشکار کرد، گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این روز مهم به خیابان ها آمدند و با هوشیاری تمام این حماسه بزرگ را رقم زده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.
حجت الاسلام هادی میرزایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به سفر مخفیانه ترامپ به عراق، تصریح کرد: این حضور مخفیانه نشان از ترس و شکست امریکا است.
وی با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی ، افزود: ایشان تا آخرین لحظات عمر شریفشان در خدمت اسلام و ولایت بود.
امام جمعه پارسیان با اشاره به رزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه در آب‌های خلیج فارس گفت: این رزمایش پیامی به دشمنان داشت و آن این که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران فقط حالت دفاعی ندارند بلکه کاملا تهاجمی هستند و به هیچ ابر قدرتی اجازه نا امنی در منطقه را نخواهد داد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.