به گزارش ایرنا، روح الله مرادی زاده روز پنجشنبه در یک نشست خبری افزود: یکی از این طرح ها ساماندهی ورودی بندرعباس از سمت بلوار راه آهن است که پیمانکار قبلی اعلام کرده حتی در صورت ضبط ضمانتنامه، حاضر به اجرای طرح با شرایط و قیمت قبلی نیست و این طرح دوباره در قالب مناقصه محدود به پیمانکار دیگری واگذار می شود.
وی در عین حال یاد آور شد: نوسان های اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در اهداف و برنامه ها تاثیر نخواهد داشت و با استفاده از تمام ظرفیت ها اجرای طرح های عمرانی در محدوده منطقه 3شهرداری ادامه می یابد.

*بنادر و دریانوردی بدهی 20میلیارد ریالی را پرداخت کند
مرادی زاده ادامه داد: پرداخت عوارض و سایر حق و حقوق شهرداری توسط شهروندان و نهادهای دولتی و غیردولتی علاوه بر این که تکلیف قانونی است، در مقطع فعلی همکاری و تعامل در روند توسعه شهر محسوب می شود و بر همین اساس انتظار می رود اداره کل بنادر و دریانوردی بدهی 20میلیارد ریالی خود به شهرداری را پرداخت کند.
شهردار منطقه 3 توضیح داد: این بدهی که مجموع آن 60میلیارد ریال بوده مربوط به سال 95است که شهرداری 20میلیارد ریال آن را بخشیده و 20میلیارد ریال آن پرداخت شده و تلاش ها برای وصول 20میلیارد ریال باقیمانده تاکنون بی نتیجه مانده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بودجه سال جاری شهرداری منطقه 3 را 880 میلیارد ریال اعلام کرد که که 429 میلیارد ریال آن عمرانی و 371 میلیارد جاری است.
مرادی زاده خاطرنشان شد: سال گذشته 56 میلیارد ریال و در نیمه نخست امسال نیز 100میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده توسط شهرداری مرکزی به منطقه سه پرداخت شده است.
وی ساخت پارک و فضاهای ورزشی را از اولویت های شهرداری منطقه 3 اعلام و اظهار امیدواری کرد: زمین ورزشی محله سید کامل تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
مرادی زاده اضافه کرد: پارک محله ‌ای امیرآباد در حال ساخت است و 52 میلیارد و 500 میلون ریال نیز برای ایجاد فضای سبز محله شمیلی ها پیش بینی شده است.
مدیر منطقه سه شهرداری بندرعباس افزود: ساخت یک خط ورودی برای دسترسی به ساحل برای جلوگیری از عبور و مرور بی ضابطه خودروها در ساحل سورو، پیاده‌روسازی، پارک کودک، ادامه ساخت پارک آکواریوم بندرعباس و دوتقاطع غیرهمسطح به طول 400 متر در پل خواجو و میدان قدس از دیگر طرح های در حال اجراست.
*آغاز تپش از اِوَزی ها
مرادی زاده همچنین از آغاز آزمایشی طرح تپش (تفکیک پسماند شهری) در محله اِوَزی ها خبر داد و گفت: روزانه 400 میلیون ریال هزینه جمع‌آوری زباله در منطقه سه شهر بندرعباس است که برای کاهش هزینه و فرهنگ سازی در قراردادهای تنظیف جدید 6آموزشگر برای آموزش محله به محله تفکیک زباله از مبداء پیش بینی شده است.

*سردیس ناصر در خانه
شهردار منطقه سه در پاسخ به یکی از پرسش های ایرنا درباره تاخیر دوساله در نصب سردیس زنده یاد ناصر عبداللهی در یکی از بوستان های بندرعباس اظهار داشت: یک بار سردیسی از این هنرمند ساخته شد که به دلیل شباهت نداشتن با چهره ناصر عبداللهی، با اعتراض خانواده‌ وی مواجه شد.
وی ادامه داد: پس از آن سردیس دیگری ساخته شد که اکنون در اختیار خانواده وی قرار گرفته و برای نصب، منتظر تائید آنها هستیم.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.