به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز شنبه در این مرحله از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه افزود: پس از اجرای کامل و موفقیت آمیز عملیات « تاخت» که با انجام غافلگیری و تصرف مواضع دشمن فرضی، انهدام اماکن و تاسیسات راهبردی، تخریب، خرج گذاری، انفجارات و سپس ترک محل صورت گرفت، بخش دوم عملیات شامل بازپس گیری، تثبیت و پدافند آغاز شد.
سردار محمد خاکپور افزود: در این بخش، غواصان آموزش ‌دیده نیروی های تیپ مخصوص، از عمق دریا عملیات بازپس گیری را دنبال کردند و همزمان با این اقدام نیروهای عمل کننده نیز با بالگردهای هوا نیزو و پهپادهای رزمی نیروی زمینی سپاه در مقابله با آتش سنگین توپخانه، پشتیبانی شدند.
وی بیان داشت: انتقال نفربرها با شناور و ورود آن ها به ساحل از دیگر بخش های این عملیات در رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه است .
هم اکنون در این رزمایش عملیات های هجوم در ساحل و دفاع از آن، عملیات تخریب و مهندسی با پشتیبانی بالگردهای هوا نیروز، عملیات تاخت و انهدام مواضع دشمن و عملیات بارزیری با موفقیت انجام شده است.
رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه که از 24 آذر ماه آغاز شده بود، امروز شنبه در مرحله نهایی با هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده و با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی ‌های نوین دفاعی » در منطقه عمومی خلیج فارس در حال برگزاری است.
در این رزمایش یگان های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت دارند.
این رزمایش در سطح راهبردی، دفاعی بوده و متناسب با تهدیدات احتمالی دشمنان صورت می‌ گیرد که شامل اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن بوده و قابلیت‌های آن در یک سیستم رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 مورد ارزیابی قرار می گیرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.