به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه دراین مرحله از برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه گفت: در این عملیات بارریزی انفجاری، کالیبری و آمادی در مناطق از پیش تعیین شده اجرا شد.
سردار محمد خاکپور افزود: پس از اجرای عملیات بارریزی، خرج گذاری و انهدام اهداف با اجرای آتش ادواتی توسط یگان های تخریب و مکانیزه نیروی زمینی سپاه انجام گرفت.
وی بیان داشت: هم اکنون در این رزمایش عملیات های هجوم در ساحل و دفاع از آن، عملیات تخریب و مهندسی با پشتیبانی بالگردهای هوا نیروز و عملیات تاخت و انهدام مواضع دشمن با موفقیت انجام شده است.
رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12که از 24 آذرماه امسال توسط نیروی زمینی سپاه آغاز شده بود، صبح امروز شنبه مرحله نهایی آن با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی ‌های نوین دفاعی» در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.
در این رزمایش یگان های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت دارند.
این رزمایش شامل اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن بوده و قابلیت‌ های آن در یک سیستم رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 مورد ارزیابی قرار می گیرد.
رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 از سلسله رزمایش ‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است که برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.