به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهایشان در خطبه های این هفته نماز با اشاره به مناسبت ها و مسایل روز کشور، مسایل سیاسی دنیا به ویژه اعتراض های گسترده در کشور فرانسه و وضعیت مردم مظلوم یمن را نیز مورد اشاره و بحث قرار دادند.
بیان مسایل محلی و استانی و تاکید بر تلاش مسوولان هرمزگان برای رفع مشکلات مردم در دسترسی به راه های ارتباطی و اشتغال از جمله دیگر مباحث و محورهای مهمی بود که از سوی خطیبان جمعه هرمزگان مطرح شد.
**قشم
امام جمعه قشم گفت: برخورد دولت فرانسه با اعتراض های مردم این کشور مایه شرمساری آنانی است که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند.
حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: فرانسه که از مدعیان آزادی، فرهنگ و ادب است امروز در واکنش به اعتراض های به حق مردمش، آنان را در مقابل دیدگان جهانیان سرکوب می‌کند.
وی ادامه داد: این درحالی است که این مدعیان اقدامات نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با انسان‌های شرور برای حفظ امنیت مردم محکوم می ‌کنند.
امام جمعه قشم با انتقاد از سکوت جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در خصوص جنایات انسانی انجام شده در یمن، تصریح کرد: حضور مستقیم آمریکا و انگلیس و کشتار هزاران کودک مظلوم و زنان بی‌پناه یمنی نیز نتوانسته است ائتلاف سعودی را از باتلاق یمن نجات دهد.
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: برخی برای دستیابی به پست و مقام، مسیرهای نادرستی مانند تخریب شخصیت رقیبان را در پیش می‌گیرند که با معارف اسلامی و انسانی در تضاد است.
امام جمعه قشم هدف دشمن از جنگ اقتصادی و روانی را ایجاد اختلاف و تفرقه در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان به ویژه سران قوای سه ‌گانه باید اظهار نظرها و موضع‌ گیری‌های خود را به صورت عاقلانه مطرح کنند.
**بندرخمیر
امام جمعه بندرخمیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان، گفت: در این سفر مسایل و مشکلات مردم شهرستان مطرح شد که امیدواریم از سوی مسوولان مورد پیگیری قرار گیرد.
حجت الاسلام علیرضا صفایی تصریح کرد: در این سفر کلنگ احداث بندر چندمنظوره خمیر با هدف رونق اقتصادی این شهرستان به زمین زده شد که امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان مساله بیکاری است که در صورت بهره برداری به موقع از بندر چند منظوره خمیر بخش قابل توجهی از این مشکل حل خواهد شد.
امام جمعه بندرخمیر تاکید کرد: می توان مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را با تکیه بر ظرفیت های داخلی و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد و همراهی مردم برطرف کرد.
وی با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد در میان مسلمانان، افزود: باید با تقویت هر چه بیشتر وحدت در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.
**بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه در خطبه های این هفته نماز با انتقاد از مسایل اخیر مطرح شده در مجلس گفت: اگر کارمندی تخلف کرده باید برابر قانون با وی برخورد شود و مطرح کردن مسایل پیش پا افتاده در مجلس بسیار زشت است.
حجت الاسلام سیدمحمد جواد رکنی تصریح کرد: متاسفانه بر اثر آتش ‌سوزی در یکی از مدارس زاهدان، چند نفر از دانش آموزان جان خود را از دست دادند، اما کسی واکنشی به این مساله نشان نداد.
وی ادامه داد: اما برای یک مشکل پیش آمده میان یک نماینده مجلس و یک کارمند ، در مجلس موضع گرفته شد تا جایی که می خواهند وزیر را استیضاح کنند.
امام جمعه بندرلنگه تاکید کرد: باید برابر قانون با تخلف ها برخورد شود و اجازه نداد مسایل کوچک در مجلس که جای تصمیم گیری های مهم است، مطرح گردد.
**رودان
امام جمعه شهرستان رودان در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان داشت: این شهرستان با کمبودهای بسیاری در بخش های آموزشی، راه و اشتغال مواجه است و مسوولان باید برای حل آنها تلاش ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام مهدی دری تصریح کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی رودان، کشاورزی است که در صورت رونق بخشی به این حوزه، می توان بسیاری از مشکلات این شهرستان را برطرف و اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی وجود 64 مدرسه تخریبی، ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب و احداث زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان را مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: از مسوولان خواستاریم تا نگاه ویژه ای نسبت به حل مشکلات این شهرستان داشته باشند.
امام جمعه رودان تاکید کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسوولان باید برای حل مشکلات موجود به صورت جهادی تلاش کنند.
حجت الاسلام دری در بخش دیگری از صحبتهای خود بر هوشیاری مردم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشورمان تاکید کرد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.