به گزارش ایرنا، عبدالله پرتابیان روز پنجشنبه در نشست اعضای ستاد جشنواره داستان کوتاه مکران ، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و هدایت استعدادها در حوزه داستان نویسی، گسترش فرهنگ داستان نویسی و توسعه فرهنگ مطالعه داستان عنوان کرد.
وی بیان داشت: توسعه فعالیت های فرهنگی در کنار احیا و شکوفایی فعالیت های تجارت و رونق اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی داستان کوتاه مکران است.
فرماندار سیریک اظهارداشت: تقویت برنامه های فرهنگی همچنین نقش بسزایی در پیشگیری از معضلات و آسیب های فرهنگی در این شهرستان دارد.
پرتابیان گفت: با برگزاری مطلوب این جشنواره که نیازمند هم افزایی و تعامل حداکثری دستگاه های اجرایی، مردم و استفاده از ظرفیت خیران است، می توان فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه سیریک را به خوبی به سایر نقاط کشور منتقل کرد.
وی با اشاره به این که تمام بسترهای لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره مکران فراهم است، اظهارامیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر نهایت بهره را برده و برای رشد این بخش در شهرستان گام های موثری برداشته شود.
206 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران در سیریک ارسال شد که 141 اثر آن متعلق به شرکت کنندگان هرمزگانی است.
درسومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران همچنین از استان های کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر و سیستان بلوچستان اثر دریافت شده است.
سومین جشنوراه منطقه ای داستان کوتاه مکران پنجم و ششم دی ماه سالجاری با حضور مسوولان کشوری، استانی در شهرستان سیریک برگزار می شود.
دومین جشنواره منطقه ای داستان مکران نیز آذرماه سال گذشته برگزار شد، در این دوره نیز 137اثر در 2 بخش فارسی و بلوچی از استان های هرمزگان٬ خوزستان٬ سیستان و بلوچستان٬ فارس، بوشهر و کرمان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
در بخش فارسی این دوره از جشنواره مکران«ندا امین بیطرف» با داستان «خمره ها باید کنار هم باشند»، از شهر جم استان بوشهر نفر اول، «پگاه نجفی خواه» با داستان «فردا دفنش می کنیم» از بندرعباس و «احمد دادخداپور» با داستان «ماتُک» از شهرستان بشاگرد به طور مشترک دوم شدند.
همچنین در این بخش «هانیه هادی نژاد » از بندرعباس با داستان «اشک ها چقدر شورند» و «مجتبی شول افشار» از سیرجان با داستان «اشک کولی» به طور مشترک سوم شدند.
در بخش بلوچ نیز «خدیجه صباحی زاده» از شهرستان سیریک با داستان «گامای» و «ملابخش رئیسی» از سیستان و بلوچستان با داستان «مزن بش» به عنوان برگزیده ویژه معرفی شدند.
همچنین شی سید از سیستان و بلوچستان با داستان «پرشنگی ن توار» و صدیقه طاهری از سیریک با داستان «بکر و بانو» در بخش بلوچ شایسته تقدیر ویژه شناخته شدند.
سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است.
شهرستان سیریک با 45 هزار نفر جمعیت در 175 کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.