مجری طرح های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی روز سه شنبه به هنگام بهره برداری ازاین نیروگاه گفت: این نیروگاه در مدت دو سال توسط مجموعه ‌ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی و با نظارت ناظران خارجی ساخته شده است.
مهدی خباز پیشه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح های توسعه این نیروگاه می ‌توان از ظرفیت آن را به 480 مگاوات افزایش دهد.
وی ادامه داد: برای احداث نیروگاه گازی هرمز 35 تا 40 میلیون یورو هزینه شده است و بخش خصوصی در نظر دارد با کمک شرکت مبنا بر برنامه های توسعه آن را اجرا کند.
وی گفت: سیاست وزارت نیرو بهره گیری از نیروگاه های دسته اول و نوساز بوده و همچنین یکی دیگر از سیاست های وزارت نیرو خود کفا کردن مناطق ویژه از نظر تولید برق است.
خباز پیشه یاد آور شد: نیروگاه گازی هرمز برق مورد نیاز منطقه ویژه معدنی فلزی خلیج فارس را تامین می کند و این منطقه می تواند برق مازاد خود را در زمان نیاز وارد شبکه سراسری کرده و همچنین از شبکه سراسری برق تامین کند.
معاون اول رییس جمهوری ظهر دوشنبه به منظور افتتاح طرحهای عمرانی، شرکت در شورای اداری ، دیدار با فعالان اقتصادی وهمچنین دیدار با مردم محروم کوشا احمدی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شد.
در دومین روز سفر اسحاق جهانگیری طرحهای بزرگ نیروگاهی ، آب شیرین کن و همچنین بازدید از صنایع و بندرهای غرب هرمزگان در برنامه تدارک دیده شده است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.