به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه یکشنبه در دیدار کارکنان اداره کل کتابخانه ها و کتابداران هرمزگان که به مناسبت هفته کتابخوانی انجام شد، اظهار داشت: در جامعه امروز ما فرهنگ کتابخوانی کمرنگ شده، در حالی که انس و الفت افراد جامعه با کتاب نقش مهمی در ارتقاء آگاهی و دانش مردم دارد.
وی افزود: کتاب و مطالعه نقش به سزایی در ارتقای آگاهی جامعه دارد و در قرآن کریم و سخنان معصومان نیز به دفعات بر تحصیل علم و مطالعه تاکید شده است.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی سخت اما کار بسیار ارزشمندی بوده و پویایی کتابخانه‌ها در ایجاد انگیزه برای مراجعه افراد بسیار تاثیر گذار است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش بی بدیل ائمه جمعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: ائمه جمعه از ظرفیت های نماز جمعه برای ترویج کتابخوانی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر توجه هر بیشتر به مطالعه، بیان داشت: هیچ جایگزینی برای کتاب وجود ندارد و با وجود پیشرفت تکنولوژی ،نشر کتاب همچنان در ارزیابی های علمی مهمترین شاخص است.
در استان هرمزگان 71 باب کتابخانه با بیش از 751 هزار نسخه کتاب وجود دارد که 56 باب آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه همزمان با سالروز رحلت علامه طباطبایی آغاز می‌شود و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.