به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید مهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در جمع دانشگاهیان استان البرز،افزود: تضعیف قدرت تحلیل مردم از دیگر اهداف دشمنان است که دانشجویان و روحانیت به عنوان 2 قشر فرهیخته جامعه در این برهه حساس می‌توانند به رشد فکری و معنوی کمک کنند.
وی تبعیت از رهبری جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: سامری به دلیل اینکه از جانشین حجت خدا، حضرت هارون (ع) تبعیت نکرد مورد شدیدترین سخنان خدا در قرآن کریم قرار گرفت.
آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: بنابراین بصیرت و دفاع به‌موقع سربازان با توجه به این اهداف دشمنان ضروری است و عدم روشنگری و دفاع به‌ موقع، سبب می‌شود تا رهبری وظیفه روشنگری و دفاع را به دوش بکشد.
وی در خصوص تبیین جایگاه سرباز و امام در جامعه گفت: اگر فرمانده کل خود وارد خط مقدم شود و جنگ انفرادی کند یعنی فاصله قرارگاه تا خط مقدم کارشان را به‌ درستی انجام نداده‌اند.
امام جمعه کرج ،ضمن قدردانی از اجتماع پرشور دانشجویان عزادار، به بیان نکاتی از زندگی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.
وی دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) را جزء سخت‌ترین دوره‌ها برشمرد و ادامه داد: این دشمن نبود که امام را مذل المومنین خواند و خیمه‌اش را غارت کرد، بلکه اطرافیانی که ادعای محبت داشتند اقدام به خیانت به ایشان کردند بنابراین اگر از شرایط آن زمان درس نگیریم بعید نیست که ما هم به آن قصه مبتلا شویم.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.