مهدی عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح زیر کشت گندم در حاجی آباد را 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان حاجی به‌ عنوان قطب اصلی تولید گندم در هرمزگان محسوب می شود.
وی پیش بینی کرد: امسال 75 درصد زمین های کشاورزی با استفاده از دستگاه های نوتیلج و خطی کار بصورت مکانیزه کشت شود که از نظر میزان بذر مصرفی و عملیات کاشت و داشت و برداشت بسیار حائز اهمیت است.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد میزان بذر مصرفی در کشت با دستگاه را220 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.
عباسپور، بیان داشت: رقم های مهرگان، سیروان، دروم، چمران و چمران 2بذرهای کشت شده امسال هستند.
وی بیشترین سطح کشت گندم در حاجی آباد را مربوط به منطقه های آشکارا، شمیل، گنج، طارم، فارغان، احمدی و شهدادی اعلام کرد و بیان داشت: گهکم، فارغان، شمیل و طاشکوییه از منطقه های مهم خرید گندم هستند.
وی گفت: امسال یک سیلوی 50 هزار تنی خانه زرین غلات مهرگان در حاجی آباد به بهره برداری رسیده که بزرگ ترین و تنها سیلوی بتنی استان هرمزگان به شمار می رود.
نیاز سالیانه استان هرمزگان به بذر گندم 2 هزار و 700 تن است که 85 درصد آن در حاجی آباد کشت می شود.
فصل کشت گندم در هرمزگان از اوایل آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط فروردین ماه شروع و اواخر خرداد ماه پایان می یابد.
در سال زراعی 96 سطح زیرکشت گندم در استان هرمزگان 12 هزار و 640 هکتار بود که از این سطح بیش از 62 هزار تن گندم برداشت شد.
شهرستان ‌های حاجی آباد، رودان، میناب، بستک، بندرعباس و پارسیان از منطقه های مهم تولید گندم در استان هرمزگان به شمار می روند.
مناطق گهکم، فارغان، شمیل و طاشکوییه حاجی آباد، بستک، زیارتعلی رودان، هشتبندی میناب و پارسیان نیز بیشترین مرکزهای خرید گندم در استان هرمزگان هستند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.