به گزارش ایرنا، این راهپیمایی در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی با حضور پرشور دانشجویان، دانش آموزان، مسوولان و اقشار مختلف هرمزگان در کنار خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در شهر بندرعباس همراه بود.
شعار همیشگی و تداوم یافته «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در راس شعارهای امسال مردم همیشه در صحنه هرمزگان بود و ضمن پشتیبانی از آرمان های انقلاب و امام راحل، حمایت همه جانبه خود از رهبر فرزانه انقلاب را اعلام داشته و با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.
مردم استکبارستیز و عاشورایی هرمزگان برای حضوری باشکوه در تظاهرات ضد استکباری یوم الله 13 آبان با اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و نفرت و انزجار امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی سردادند.
شرکت کنندگان در این مسیر که از میدان انقلاب تا مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی همچون «تا آخر ایستاده ایم»، «من انقلابی ام»، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و «13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکاست» و «ما آمریکا را زیر پایمان می گذاریم » بار دیگر انزجار خود را از سیاست های استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.
دریادلان بندرعباسی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود خائن»،«مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و سردادن ندای «الله اکبر»، «لاالله الا الله»، «لبیک یا خامنه ای» و «هیهات منا ذله» بار دیگر نابودی آمریکای جنایتکار را خواستار شدند.
«رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می کنیم»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است»، «وای اگر خامنه ای اذن جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» از دیگر شعارهای روز 13 آبان در حمایت و گوش به فرمان از مقام معظم رهبری بود.
«امروز روز 13 آبان است، روز تصرف دژ شیطان است»، «امروز روز ملت ایران است، روز مبارزه با استکبار است»، «سیزدهم آبان یوم الله یوم الله، بنیانگذار نهضت روح الله روح الله»، «13 آبان همیشه برپاست، یادآور نابودی آمریکاست» و «ایران پایدار است، دشمن استکبار است» از دیگر فریادهای شرکت کنندگان در این مراسم بود.
راهپیمایی روز مبارزه با اسکتبار جهانی در بندرعباس با قرائت قطعنامه سراسری ویژه روز 13 آبان پایان یافت.
این راهپیمایی در شهرها، بخش ها وروستاهای میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در شرق استان، حاجی آباد، فین وتخت در شمال، قشم، هرمز، کیش، لارک، لاوان، هنگام وابوموسی در جنوب و بندرلنگه ، بندرخمیر، رویدر، بستک ، پارسیان وچارک با شکوه خاصی برگزار شد.
روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده که یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.