به گزارش ایرنا، در این روزها با وجود کاهش بین دو تا پنج درجه ای دمای هوا در بندرعباس، شرایط چندان مناسبی بر هوای بندرعباس حاکم نبوده و پدیده گرد و غبار مشکلاتی را برای بیشتر مردم به ویژه گروه های حساس ایجاد کرده است.
سرفه های پی در پی ، سوزش چشم ، قرار گرفتن لایه ای از غبار بر روی وسایل منزل و نداشتن شعاع دید 100 متری در بیرون از منزل ، افسردگی ، گلودرد و آسم و آلرژی همه و همه ارمغان گرد و غبار برای مردم این منطقه است.
اوج آلودگی هوا در بندرعباس بعد از ظهر شنبه 12 آبان ماه بود که میزان غلظت گرد و غبار از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان 95 میکرو گرم بر متر مکعب اعلام شد که این میزان برای گروه‌های حساس می تواند خطر آفرین باشد و مردم، به ویژه این گروه ها باید هشدار آلودگی هوا را جدی بگیرند.
براساس شاخص ها آلودگی هوا وجود میکروگرم بر متر مکعب بین 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم (ویژه گروه های سنی حساس)، 151 تا 200 ناسالم (عموم گروه های سنی)، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 به بالا خطرناک است.

**گروه های حساس هشدارهای آلودگی هوا را جدی بگیرند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهروندان بندرعباس بویژه گروه های حساس با توجه به آلودگی هوا و وجود ذرات معلق ریزگردها تا بهبود شرایط جوی از خانه هایشان خارج نشوند.
دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: در این شرایط کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی به عنوان گروه های حساس، به هیچ وجه نباید از خانه خارج شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان در شرایط آلودگی هوا حتما باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند، چرا که ماسک های معمولی هیچ فاید ای ندارد..
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این ریزگردها ممکن است زمینه ساز حمله های آسمی، قلبی و ریوی، بیماری های عفونی تنفسی، آلرژیک و آلودگی های چشمی باشد و همه مردم به ویژه گروه های حساس باید هشدارها را جدی بگیرند.

**ناپایداری جوی در هرمزگان تا دوشنبه ادامه دارد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری جوی در استان با تدوام فعالیت سامانه پرفشار سرد شمالی تا دوشنبه ادامه دارد و طی این مدت افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در هرمزگان پیش بینی می‌شود.
مرضیه سی سی پور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرد و غبار ناشی از فعالیت این سامانه موجب کاهش دید افقی در بندرعباس تا یک هزار و 700 در عصر شنبه شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان داشت: میزان دید افقی در هوای مناسب 10 هزار متر است.
سی سی پور گفت: با ادامه فعالیت سامانه سرد بارشی برای مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس، وقوع گرد و غبار و مواج بودن دریا پیش بینی می‌شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.