به گزارش ایرنا، سیف الله حقیقی روز چهارشنبه در بازدید از طرح پررش ماهی در دریا گرزه شهرستان بندرلنگه افزود: هم اکنون سایت های پرورش ماهی در شمال، جنوب و آب های داخلی در حال توسعه هستند و تا پایان برنامه ششم شاهد افزایش این توانمندی ها هستیم که بیشترین آنها در منطقه جنوب است.
وی ادامه داد: هم اکنون گونه سوف و شانک در جنوب کشور و ماهی آزاد و خاویار در شمال کشور پرورش داده می شود.
قائم مقام سازمان شیلات ایران ادامه داد: سایت پرورش ماهی در دریا روستای گرزه بندرلنگه از سایت های نمونه کشور و خاورمیانه است.
حقیقی وجود زنجیره کامل شامل تکثیر، نرسری، پرورش، عمل آوری و کارخانه تولید غذای ماهی دریایی را از ویژگی های خوب سایت پرورش ماهی در دریا روستای گرزه در بندرلنگه دانست.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز به افزایش فشار به ذخایر آبزیان خلیج فارس در سال ‌های اخیر اشاره کرد و افزود: راهبرد جدی سازمان شیلات ایران برای مرتفع سازی این مشکل، توسعه سریع طرح‌ های پرورش ماهی در دریاست.
محسن یکتاپور دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و جلوگیری از صید غیر مجاز را دیگر سیاست های سازمان شیلات ایران عنوان کرد که در هرمزگان گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی در این رابطه بیان داشت: در صورت همکاری بانک ها و سایر ارگان ها تا پایان برنامه ششم در این استان، 40 هزار تن ماهی در دریا تولید می شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان تولید این میزان ماهی را باعث ایجاد اشتغال و افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور و کاهش فشار صید بر ذخایر آبزیان عنوان کرد.
وی سلامت غذایی، طبیعی بودن محصول و تولید ماهی در شرایط طبیعی، مقرون به صرفه بودن، کاهش هزینه های اجرایی و غیرعملیاتی و زود بازده بودن را از مزیت ‌های اجرای طرح طرح پرورش ماهی در دریا ذکر کرد.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتر غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
9887/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.