علیرضا باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمون قامتی دانش آموزان در سال گذشته انجام شد که براساس آن، علت بیشتر این ناهنجاری ها نبود تحرک و پویایی ناشی از خانه نشینی دانش آموزان است.
وی ادامه داد: مدارس دارای کانون های اصلاحی حرکتی هستند و مدیران این مدارس، دانش آموزان دارای ناهنجاری های قامتی را ابتدا به این کانون ها و درصورت نیاز، به مراکز ناهنجاری های اصلاحی آموزش و پرورش معرفی می کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد:پس از این مراحل، اگر نیاز باشد، دانش آموزان برای درمان ناهنجاری های قامتی به پزشکان متخصص معرفی می شوند.
باقری گفت: علاوه بر کانون های یاد شده، آموزش و پرورش برای کاهش ناهنجاری های قامتی دانش آموزان در 65 درصد مدارس هرمزگان طرح حیاط پویا برای آشنایی آنان با انواع روش های صحیح ورزشی و بازی های ورزش سالم متناسب با سن آنها اجرا می کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به آغاز پنجمین دوره المپیاد ورزش های دانش آموزی درون مدارس پرداخت و اظهار داشت: 182 هزار دانش آموز از مجموع 340 هزار دانش آموز در 21 رشته ورزشی در این المپیاد رقابت می کنند.
باقری خاطر نشان شد: مدارس با توجه به امکانات خود این المپیاد را برگزار می کنند و دانش آموزان برتر، دهه فجر در مرحله استانی به رقابت می پردازند و مرحله کشوری، تابستان سال آینده برگزار می شود.
وی گفت: هرمزگان همچنین در دهه فجر امسال میزبان رقابت های فوتبال قهرمانی پایه دوم متوسطه مدارس کشور است که برگزیدگان به رقابت های آسیایی اعزام می شوند.
مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش هرمزگان هم در حاشیه آیین افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی دورن مدارس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 82 هزار دانش آموز شامل در این المپیاد شرکت می کنند.
اصغر بهرامی افزود: المپیاد ورزشی دانش آموزی دورن مدرسه ای، به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر تا 2 آبان برگزار می شود.
آیین آغاز پنجمین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزش درون مدرسه ای روز شنبه 28مهر، در مدرسه انقلاب پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.