به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی فرمانداران، روسای دادگستری، دادستان ها، فرماندهان انتظامی و مرزبانی سراسر استان هرمزگان افزود: در راستای این مبارزه مجموعه دستگاه های قضایی، انتظامی، دریابانی، دادستان ها و فرمانداران وظیفه ای مهم و حساس را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: مواد مخدر زنجیره ای از آسیب های اجتماعی را به همراه دارد و زیان های مواد مخدر برای جامعه بسیار است.
استاندار هرمزگان گفت: علاوه بر این باید در زمینه درمان افراد معتاد به مواد مخدر و همچنین جلوگیری از آسیب های اجتماعی آن نیز اقدام های جدی داشته باشیم تا مبارزه موثر باشد.
همتی بیان داشت: برای این که اثرگذاری اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه بیشتر شود باید امکانات و تجهیزات بهتر و بیشتری در اختیار دستگاه های مقابله کننده قرار گیرد.
وی در عین حال انجام فعالیت هیا فرهنگی و اجتماعی را در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک اولویت مهم را موثر دانست.
43 تن انواع مواد مخدر ازابتدای سالجاری تا 19 مهر ماه امسال به گفته جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در این استان کشف شده است.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
از سوی دیگر استان هرمزگان، طولانی ترین مرز دریایی را در کشور دارد و همسایگی این استان با 3 کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس، کار صیانت از مرزها و حراست از آن را سخت تر خواهد کرد.
این استان دارای یکهزار و 400 کیلومتر مرز آبی، 2 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی، 80 هزار کیلومتر وسعت آبی و 14 جزیره مهم و حساس است که فعالیت در این عرصه بسیار سخت بوده و برقرای امنیت و حراست در این عرصه امری ضروری است.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.