به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این مراسم گفت: در این جشنواره یک روزه 38 نفر روز قصه گو برای راهیابی به مرحله منطقه ای با هم رقابت می کنند که از این تعداد پنج نفر به جشنواره منطقه ای در استان کرمان راه می یابند.
ناهید سلیمانی احمدی افزود: برای این دوره از جشنواره قصه گویی 250 قصه به دبیرخانه استانی ارسال شد که از این تعداد 93 قصه مربوط به بخش تخصصی بود.
وی بیان داشت: همزاد پنداری کودکان با خواندن و شنیدن قصه‌ ها باعث می ‌شود سوال های بسیاری در ذهن آن ها ایجاد شود و برای پاسخ به آن راه‌ های خلاقانه‌ ای را انتخاب کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به این که قدر دوران کودکی را بیشتر بدانیم، اظهارداشت: قصه ‌گویی در مهارت ‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان به ویژه در افزایش اعتماد به نفس، تقویت قدرت بیان، دوستی، قناعت و راستگویی بسیار اثرگذار است.
براساس این گزارش، در بخش نخست جشنواه قصه گویی که با اجرای 19 قصه گو در بخش دختران، زنان و مردان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همراه بود، «لنا علوی» با قصه «بز و میش» از کتاب افسانه شعبان نژاد، «زهرا فرزین نسب» با داستان «نمکی» از کتاب ناصر یوسفی، «زهرا محمدی نژاد» با قصه «مُم حسین» از ادبیات شفاهی، «سعیده پوازی» با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» از کتاب منیره هاشمی و «مبینا سبزه» با قصه «یک راه بهتر» از کتاب نورا حق پرست در بخش دختران به روی سن رفتند.
همچنین «فاطمه غلامزاده نخلی» با قصه «تیستو سبز انگشتی» از کتاب موریس درونون ترجمه لیلی گلستان، «معصومه میری» با قصه «آقای هزارپا و کفاش» از کتاب سامگیس زندی، «فاطمه رشید» با قصه «قور قورک» از کتاب علی خانجانی، «زهرا گلزاری» با قصه «بازی مدادها» از کتاب امیر مراد، «زهرا رحمانی» با قصه «آسیاب بچرخ» از کتاب سرور کتبی و «زهرا حمیدی» با داستان «دوستی خاله خرسه» در بخش زنان قصه گفتند.
«علیا آذرخش» با قصه «من و کنار» و «هدی کهوری نژاد» با قصه «اگر این چوب مال من بود» از کتاب محمد رضا شمس در بخش مادر بزرگ با رفتن بر روی سن قصه گویی کردند.
«فاطمه غفاری سروستانی» با قصه «آدم کوچولوی شجاع» از کتاب ناهید مهدوی اصل در بخش زنان و مردان و «رضا غریب آزاد دریایی» با قصه «مرد خارکن و بی بی سوک سوکو» از کتاب سهراب سعیدی نویسنده مینابی در بخش مردان در این جشنواره به روی سن رفتند.
همچنین «امید ترکمانی» با قصه «فرشته ای از آسمان» از کتاب ناصر کشاورز ، «نجوا آزاد» با داستان «روباه دم بریده» از ادبیات شفاهی ، «شادی آزاد بشمی» با قصه «دوستی خورشید با فلفل های رنگی» و «محمدعلی قویدل» با قصه «منتیل پا» از کتاب مهرداد شکوهی نیز در مرحله نخست به قصه گویی پرداختند.
به گزارش ایرنا، مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در هرمزگان روز یکشنبه 22 مهرماه با شرکت 38 قصه گوی در حال برگزاری است.
مسابقه قصه گویی بخش منطقه ای آذرماه امسال در بخش زنان و مردان، مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها، دختران و پسران و بخش 90 ثانیه در کرمان برگزار می شود.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.