به گزارش ایرنا، ایرج بیت اللهی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این طرح قرآنی در مدارس ابتدایی استان افزود: توجه جدی به آموزش قرآن دانش آموزان از پایه اول ابتدایی به عنوان مهم ترین کتاب درسی باید مورد توجه معلمان و اولیا قرار گیرد.
وی بیان داشت: دانش آموزان در کنار سایر درس ها هر هفته به مدت 2 ساعت به آموزش قرآن خواهند پرداخت که این امر در زمینه تعمیق یادگیری را برای پایه های بالاتر بدنبال دارد.
این مسوول ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن وتفکر و تعمق در آیات قرآن، بکارگیری از آموزه های قرآنی در زندگی روزمره از دیگر اهداف آموزش قرآن دراین دوره است.
بیت اللهی گفت: مراسم آغاز قرآن دانش آموزان پایه اول در مساجد، حسینیه و یا نمازخانه مدرسه خاطره ای ماندگار در روح و ذهن دانش آموزان خواهد بود و موجب انس بیشتر نسبت به امامان اطهار و پیامبر اکرم (ص) خواهد بود.
وی بیان داشت: این کتاب به آموزش روخوانی آیه های کوتاه، ساده و مفاهیم قرآنی می پردازد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در پایان ضمن برشمردن آثار و نتیجه قرائت قرآن و درک مفاهیم آن در زندگی انسان ها گفت:علاوه بر قرائت، معرفت و شناخت حقیقی قرآن تاثیر بسیار ژرفی در زندگی و منش فرد خواهد داشت.
7195 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.