به گزارش خبرنگار ایرنا ، در سال تحصیلی 97 - 98 بر اساس برنامه استقرار نظام آموزشی جدید آموزش و پرورش ، مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه 12 مستقر می شود.
همچنین بر این اساس ، برای رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش هم نظام سه ساله مستقر خواهد شد.
این تغییر همراه با معرفی کتاب های جدید در پایه دوازدهم تمامی رشته ها خواهد بود که دانش آموزان نخستین بار با آن رو به رو می شوند.
اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تمامی کتب درسی مورد نیاز سال تحصیلی دانش آموزان استان در تمامی مقاطع تحصیلی تامین شده است و در حال حاضر کتاب های برخی پایه ها نیز در حال توزیع است .
وی توضیح داد : تمامی کتاب های درسی مقطع ابتدایی را آموزش و پرورش از طریق مدارس توزیع می کند و دانش آموزان می توانند همراه با ثبت نام در مدرسه ، برای دریافت کتب درسی هم اسم نویسی کنند.
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت که کتب مقطع متوسطه دوم رشته های زیر مجموعه فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز در مدارس توزیع می شود.
وی افزود : برای دریافت کتاب درسی از مدارس ، ابتدا دانش آموزان باید در سامانه www.irtextbook.com وارد و اقدام به ثبت نام اینترنتی کنند و سپس به مدارس مراجعه نمایند.
** کتاب فروشی ها چه کتاب هایی را عرضه می کنند ؟
نظری گفت که کتاب های درسی متوسطه اول در تمام رشته ها و متوسطه دوم در رشته های نظری شامل علوم انسانی ، ریاضی و تجربی از طریق کتاب فروشی ها توزیع می شود.
وی افزود : کتاب های درسی در اختیار کتاب فروشی های معتبر برای توزیع قرار داده می شود و بر آنها نظارت خواهد شد.
این مسئول در آموزش و پرورش مازندران همچنین به مدارس و کتاب فروشی ها تذکر داد که قیمت دریافتی کتب نباید از قیمت پشت جلد تجاوز کند و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.
مازندران حدود 530 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را به صورت کامل بر اساس نظام آموزشی 6-3-3 آغاز خواهند کرد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.