مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به افت کیفیت آب استان به دلیل محدودیت منابع مالی اظهار داشت: ما توانسته‌ایم با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها معضل کاهش کیفیت منابع آبی را جبران کنیم.

امین قصمی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بحث پایین آمدن کیفیت آب با توجه به کم‌آبی‌های استان هرمزگان اظهار داشت: امروز تقریبا استفاده از آب‌های سطحی در این استان به صفر رسیده و در شهر بندرعباس 80 درصد از آب چاه‌ها و 20 درصد از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود:‌ البته به‌دلیل محدودیت منابع آبی و افتی که در چاه‌ها داریم پایین آمدن کیفیت آب یکی از معضلات ماست ولی از طرف دیگر آب‌شیرین‌کن‌ها آن را جبران کرده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان درباره انتقال آب گفت: ‌بحث انتقال آب در دستور کار ما نیست و همچنین از انتقال بین حوزه‌ای استقبال نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: بخشی از نیاز بندرعباس از طریق سد استقلال، شمیل و نیام و دو سوم نیز از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود.

قصمی درباره وارد شدن آسیب به محیط زیست و دریا به‌دلیل انتقال و شیرین کردن آب نیز گفت: با این مقیاسی که ما نسبت به کشورهای همجوار حوزه خلیج فارس برداشت می‌کنیم و الزاماتی که به لحاظ زیست محیطی برای بازگشت پساب به دریا رعایت می‌کنیم نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.