به گزارش ایرنا، ناصر شریفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این دیدار هم چنین بر اختصاص بودجه از منابع ملی جهت توسعه و عمران شهرستان پارسیان و صنایع انرژی تاکید شد.
به گفته وی، منطقه عملیاتی تابناک در 18 کیلومتری شمال پارسیان واقع شده که بیش از 30 حلقه چاه دارد و درآمد این چاه ها می تواند منبع ارزشمندی برای مردم پارسیان باشد اما تاکنون هیچ سهمی از ارزش افزوده این میدان گازی نصیب پارسیان نشده است.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان کلید رونق اقتصادی کشور و همچنین منطقه است و استقرار صنایع مهمی مانند پتروشیمی ها و آلومینیوم و فولاد می تواند تاثیر بسیار مثبتی در رونق اقتصادی کشور و رفع بیکاری داشته باشد.
شریفی هم چنین الحاق پنج روستای شهرستان پارسیان به استان فارس را به عنوان مهم ‌ترین دغدغه و نگرانی مردم پارسیان یاد کرد.
نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: مردم پارسیان ضمن اعلام مخالفت صددرصدی خود با جدایی پنج روستا خواستار از بین رفتن کامل مصوبه الحاق هستند.
وی با اشاره به اهمیت مسیر بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و اتصال آن به میدان گازی پارس جنوبی نیز ابراز داشت: با اختصاص بودجه لازم جهت تکمیل 65 کیلومتر از این مسیر این پروژه مهم در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری کامل می رسد.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان راه اندازی گمرک ملوانی بندر تبن از توابع بخش کوشکنار را از دیگر درخواست های مطرح شده در دیدار با معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد.
شریفی در خصوص فعالیت گمرک شیو نیز گفت: این گمرک از قدیمی ترین گمرک های کشور است که تا اوایل انقلاب فعال بود و دارای اسکله مناسب و استاندارد است که با اختصاص منابع لازم به آنها می توان بهره لازم و اقتصادی از این بنادر برد.
وی افزود: گمرک شیو دارای قدمت 100 ساله دارد که افزون بر 250 لنج چوبی در آن فعالیت دارند اما با توجه به محدودیت هایش نمی تواند پاسخگوی نیاز صادرات کالا و محصولات کشاورزی پارسیان به سایر کشورها باشد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.