به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در مراسم بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه های برتر استان افزود: امروز هم بطور حتم همچون گذشته قدرت تاب آوری در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن خواهیم داشت.
وی ادامه داد: دشمن با تمام توان به جنگ اقتصادی با ایران آمده است و این امید را دارد که با استفاده از حربه تحریم، اقتصاد ایران را تضعیف و دچار اختلال کند اما همواره در محاسبات خود در خصوص ایران دچار اشتباه های بزرگ شده و شکست می خورد.
وی بیان داشت: مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی به شجاعت و تصمیم گیری به موقع نیاز دارد که در این راستا باید ارتباط و تعامل میان دستگاه های اجرایی و نظارتی وجود داشته باشد و همه در کنار هم کار کنیم.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: در شرایط امروز که دشمن به جنگ اقتصادی با ما آمده، باید تمامی ظرفیت های خود را فعال کنیم.
همتی گفت: مردم ایران همواره درهمه عرصه ها برای استقلال و خارج کردن این کشور از زیر یوغ استکبار، جانفشانی و ایثار داشته اند، این بار نیز با درایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، تلاش دولت تدبیر و امید، حمایت مجلس ، قوه قضائیه و نیروهای مسلح این تهدیدهای دشمن را خنثی خواهیم کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در این شرایط حساس اقتصادی، تولید کنندگان بهترین فرصت را برای تولید با کیفیت و صادرات و همچنین به دست آوردن سهم قابل توجهی در بازارهای بین المللی است.
همتی ادامه داد: هنر مدیران، دولت تدبیر وامید، قوه قضائیه و نیروهای مسلح این است که فضایی را فراهم کنند تا مردم سرمایه های خود را به فضای تولید بیاورند و اگر این بستر را فراهم کنیم، جریان نقدینگی کشور را به این سمت سوق خواهیم داد.
وی با اشاره به این که تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: یکی از این موارد این است که به زودی با رفع مشکل قاچاق سوخت در منطقه، اشتغال خوبی برای مردم محلی استان هرمزگان ایجاد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، سوخت به شکل قاچاق از استان خارج شود.

** رییس جمهوری در مجلس اجازه فرصت طلبی به دشمن را نداد
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به حضور اخیر رییس جمهوری کشورمان در مجلس شورای اسلامی جهت پاسخ به سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رییس جمهوری در مجلس قابل تحسین بود و ایشان اجازه دخالت و فرصت طلبی را به دشمن نداند.
همتی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در مقابل سئوال نمایندگان مجلس بر خلاف آنچه دشمنان داشتند، به منویات رهبری عمل کرده و سربلند بیرون آمد.
وی اضافه کرد: حجت الاسلام حسن روحانی بدنبال این نبود که با دادن پاسخ به سوال نمایندگان مجلس، عرصه را به نفع خود رقم بزند بلکه با فداکاری و ایثار و رعایت اخلاق، برخورد و مصلحت نظام اجازه نداد فرصت برای دشمن باشد.

**جهش خوبی در حوزه آب، مسکن و راه خواهیم داشت
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در بخش آب، تامین آب شرب پایدار بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها انجام شود و برای سازگاری با کم آبی برای تامین شرب از آب شیرین کن ها، برای کشاورزی از شیوه های نوین و آبیاری قطره ای و برای صنایع از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده می شود.
همتی یاد آورشد: در بخش مسکن نیز نوسازی پنج هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده هرمزگان و احداث 6 هزار واحد مسکن روستایی و در بخش راه احداث یکهزار کیلومتر راه روستایی برای سالجاری در استان هدف گذاری شده است.
وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی هرمزگان باید قدرت ریسک پذیری و تصمیم گیری را داشته باشند و از همه ظرفیت ها در جهت سرمایه گذاری در استان، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و رونق اقتصاد استفاده کنند.
استاندار هرمزگان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
در پایان بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی از مدیران دستگاه های اجرایی برتر هرمزگان در شاخص های مختلف تجلیل و قدردانی شد.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.