به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری چهارشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان شاهرود که به میزبانی مجموعه صنعتی سیم و کابل مغان برگزار شد، افزود: مردم به دلیل شرایط پیچیده ای که در گذشته وجود داشت ، نسبت به دریافت تسهیلات اشتغال بی اعتماد شده اند.
وی تصریح کرد : هر طرح جدیدی تا زمان اجرایی شدن نیاز به اصلاح و رفع نقص دارد، بنابراین هرجایی که ابهام و یا مغایرتی در بخشنامه است اما اصلاح آن می تواند منجر به اشتغال درروستا شود، باید به سرعت اصلاح شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده را نباید به خاطر یک تبصره از میان برد، اضافه کرد: مراقبت از منابع ملی به معنای ایجاد محدودیت نبوده و انباشته شدن پرونده ها در سیستم بانکی نیز از هیچ کس پذیرفته نیست.
معاون استاندار سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به طرح هایی که محل فعالیت آن ها در روستاهاست، یادآور شد: سقف سهمیه شهرستان ها برداشته شده و از این پس به هر کس که طرحی قابل دفاع ارایه دهد، وام پرداخت می شود.
عسگری در ادامه تاکید کرد: گاهی دستگاه ها وظیفه خود را انجام می دهند اما کارها آنچنان که شایسته است انجام نمی شود. بار هزینه های تولید زیاد است ، نباید هزینه های خارج از اجرای طرح بر تولیدکننده تحمیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه سمنان می تواند استان بدون بیکار کشور باشد، تصریح کرد: دارا بودن کمترین نرخ بیکاری، سکون جمعیتی و ظرفیت های بسیار از جمله عواملی است که می تواند در تحقق این امر تاثیرگذار باشد.
عسگری با تاکید بر اینکه امروز دولت ظرفیت ایجاد شغل در دستگاه های اجرایی را ندارد، گفت: اکنون بیش از هر زمانی برای کاهش بیکاری نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه هاست چرا که با رویه عادی نمی توان این اتفاق بزرگ را رقم زد و باید نگاه میدانی، عملیاتی و جهادی وجود داشته باشد.
در این نشست ، مسوولان تعدادی از دستگاه های اجرایی شرق استان سمنان مشکلات و مسایل مربوط به اشتغالزایی را مطرح کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان روز چهارشنبه از واحدهای تولیدی بخش بسطام دیدار کرده و با سرمایه گذاران هم گفت وگو نمود.
پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 30 هزار شغل در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان سمنان حدود 10 هزار و 500 شغل است .
دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان همه دستگاه های اجرایی را موظف کرده پیش بینی های خود در زمینه اشتغال زایی را ارایه نمایند.
آمار بیکاری استان سمنان پارسال حدود 9 درصد بوده که پیش بینی می شود با درایت دولت تدبیر و امید به هشت درصد کاهش یابد .
سمنان از نظر شاخص نرخ بیکاری بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات حدود 45 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 38 درصد و در کشاورزی هم بیش از 14 درصد است.
در استان سمنان 110 هزارتن بیمه شده اجباری وجود دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.