«سید علی آقازاده » روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های توزیع برق استان مرکزی افزود: بهره برداری از طرح های عمرانی، خدماتی و کشاورزی این استان در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امسال با وجود تمامی مشکلات، تنگناهای اقتصادی و تحریم های دشمنان با تلاش مسئولان و بخش خصوصی بهره برداری از طرح های این استان از نظر تعداد و اعتبار افزایش چشمگیری داشته است.
استاندار مرکزی افزایش اشتغال و صادرات را از جمله شاخصه های مهم در توسعه اقتصادی کشور و استان عنوان کرد و گفت: صادرات کالا از استان مرکزی در پنج ماه امسال با همت بخش دولتی و خصوصی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.
آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود به خاموشی در روزهای گرم تابستان امسال اشاره کرد و افزود: این استان در تابستان امسال با 10 هزار مگاوات کمبود برق مواجه بود که این کمبودها با اعمال خاموشی ها و صرفه جویی شهروندان و صنایع جبران شد.
وی ادامه داد: اکنون 75 هزار مگاوات نیروگاه برق منسوخه در کشور وجود دارد که امید است با بازسازی و بازگشت دوباره این نیروگاه ها به مدار تولید، بهره گیری از نیروگاه های خورشیدی و صرفه جویی شهروندان مشکل کمبود برق در سال آینده برطرف شود.
استاندار مرکزی یاد آور شد: 116 طرح با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به بهره برداری رسید که امید است با همکاری شرکت برق و استانداری این استان در سال جاری خدمات مناسب تری در حوزه تامین انرژی به شهروندان استان ارائه شود.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 116 طرح حوزه انرژی با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در این استان بهره برداری شد.
« محمد اله داد» بیان کرد: بهره بردای از 2 ناوگان جدید خط گرم، تامین برق شهرک خودرو واقع در کمربندی شمالی شهر اراک، احداث فیدرهای خروجی پست 63 کیلوولت ساوه و آوه و اصلاح و بهینه سازی شبکه تقاطع غیر همسطح شریعتی اراک از جمله این طرح ها است.
وی افزود: نیاز برق استان مرکزی در سال جاری به 977 مگاوات رسید که 54 درصد آن در بخش صنعت و کشاورزی مصرف شده است.
با حضور استاندار مرکزی در چهارمین روز هفته دولت ناوگان تجهیزات خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبار استانی و جاری، اجرای خطوط اصلی، فرعی و نصب انشعاب فاضلاب بخشی از این کلانشهر با اعتبار بالغ بر 294 میلیارد ریال از محل اعتبار عمرانی، ملی و جاری و سامانه جامع خدمات غیرحضوری مشترکان با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد ریال در شهرستان اراک به بهره برداری رسید.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
حدود 700 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور، 20 هزار کیلومتر شبکه و 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.