به گزارش ایرنا،‌ «اسماعیل غنیان» روز دوشنبه در آیین برگزاری دومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت شهرستان های ساوه و زرندیه در فرمانداری ساوه،‌ افزود: یک دهه از عمر مجمع سلامت کشور سپری شده و تاکنون مشارکت 110 هزار خیر در کشور جذب شده است.
وی اظهار داشت: خیران حوزه سلامت در کشور اقدامات و فعالیت های ماندگاری انجام داده اند که ساخت بیمارستان تخصصی سل در زابل نمونه ای از این فعالیتهاست و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
غنیان گفت: بومی سپاری سیاست اصلی مجمع خیران سلامت در بیشتر شهرهای کشور است که با هدف کاهش آلام و مشکلات شهروندان در مناطق کم برخورداردنبال می شود.
وی مساعدت و فعالیت های خیران شهرستان های ساوه و زرندیه را مناسب ارزیابی کرد و افزود: امید است در دور جدید فعالیت های این مجمع،‌ شاهد فعالیت های موثر و ماندگاری در حوزه بهداشت و سلامت این مناطق باشیم.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: مردم شهرستان های ساوه و زرندیه با ویژگی های ممتاز دین مداری و تاسی از اهل بیت همواره در امور خیر پیشگام بوده اند.
محمد بهاروند اظهار داشت: ساوه به علت نرخ مهاجرت و افزایش جمعیت به افزایش بیمارستان مدرن نیاز دارد.
وی گفت: هرچند دولت نیز برای بخش سلامت کمک هایی در قالب بودجه اختصاص می دهد اما از ظرفیت بالای خیران این حوزه غافل نیستیم و از مشارکت نیکوکاران در توسعه و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی استقبال می شود.
فرماندار ساوه به فعالیت های خیران مدرسه ساز ساوه اشاره کرد و گفت: با مشارکت فعالان این بخش،‌ ساوه در استان مرکزی رتبه نخست و در کشور نیز یکی از رتبه های برتر را دارد.
معاون استاندار مرکزی خواستار آن شد که مجمع خیران سلامت همچنان به دور از بهره برداری های سیاسی و جناحی به کار خود ادامه دهد و همه فعالیت ها صرفا با انگیزه های الهی و خدمت به مردم انجام شود.
بهاروند گفت: برای ساخت پردیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با کمک شورای اسلامی شهر، شهرداری و مساعدت های فرمانداری 9 هکتار زمین تامین شده و با تغییر کاربری این زمین اکنون زمینه برای ساخت مجتمع دانشگاهی فراهم شده است.
وی ادامه داد: برای ساخت دانشکده های داوسازی و دندانپزشکی در این پردیس به کمک خیران نیاز است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز اظهار داشت: بیمارستان شهید مدرس ساوه دارای قدمتی 50 ساله است و با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی ،‌ این مرکز فقط برای رفع نیازهای ضروری پاسخگو است.
دکتر «عباس نیکروش» افزود: ساخت بیمارستان جایگزین در شهر ساوه یک نیاز جدی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی،‌ جمعیتی و شمار بالای بیماران تروما می توان به اهمیت ساخت بیمارستانی جدید و مدرن در این شهر پی برد.
وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان جایگزین مدرس‌،‌ اکنون زمین تامین شده و برای آغاز عملیات اجرایی آن نیز آمادگی وجود دارد.
نیکروش گفت: هفته گذشته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهمنامه ای منعقد شده که بر اساس آن مقرر است به هر میزانی که از محل کمک های خیران حوزه سلامت و نیز اعتبارات دانشکده،‌ سهم آورده برای ساخت این بیمارستان جدید فراهم شود، وزارتخانه نیز به همین میزان مشارکت می کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز اعتباراتی برای ساخت این بیمارستان اختصاص می یابد که بر اساس برآوردهای انجام شده، راه اندازی این مرکز بهداشتی و درمانی به حدود یک هزار میلیارد ریال اعتباری نیاز دارد.
در پایان این نشست اعضای هیات مدیره و بازرسان مجمع خیران سلامت شهرستان های ساوه و زرندیه مشخص شدند.
در شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی افزون بر 400 هزار نفر، حدود 500 تخت بیمارستانی وجود دارد.
6539/3079
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.