به گزارش ایرنا، «پیمان عین القضات» روز یکشنبه در نشست جوانان، ازدواج و توانمند سازی مهارت های سواد رسانه ای در خبرگزاری ایرنا استان مرکزی، افزود: ماهیت شناسی رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین اطلاع رسانی در انتقال اطلاعات و تاثیر بر رفتار ، هنجارها و باورسازی باید در سطوح مختلف جامعه شناسانده شود و در این راستا سواد رسانه ای باید محور قرار گیرد.
وی اظهار داشت: رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب با ساختار مشخص حافظ نظم اجتماعی و منافع ملی هستند اما رسانه های نوین رویه ای شبکه ای داشته و در بسیاری موارد می به دلیل بی پروایی در اشتراک گذاری اطلاعات می توانند برهم زننده مناسبات ساختاری و هنجارها باشند.
این استاد دانشگاه بیان کرد: فضای اینترنت، ماهواره و شبکه های مجازی اگر بدون سواد رسانه ای در زندگی مردم وارد شوند می توانند از عوامل مهم در تغییرات اساسی اجتماعی و فرهنگی به ویژه رفتارهای همسرگزینی و ازدواج باشد و بر الگوهای ارتباطی درون خانواده اثرگذاری کند.
عین القضات یادآور شد: متون درسی سواد رسانه ای برای پایه دهم آموزشی کشور تدوین شده اما به صورت درس اختیاری است درحالیکه بایید آموزش در این زمینه به صورت جدی در همه لایه های اجتماعی دیده شود تا به گفتمان هدفمند در مناسبات رفتاری بیانجامد.
وی گفت: آموزش سواد رسانه ای در تداوم ازدواج ها نیز نقش کلیدی دارد زیرا طبق مطالعات دانشگاهی طیفی از خیانت های زوجین متاثر از شیوه های ارتباطی نوین و مجازی است و می طلبد که در آموزش های خانواده پایدار این مهم به صورت جدی وارد شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: فرار از مسئولیت ها، تمایل نداشتن به فرزند آوری، شرایط اقتصادی و منابع درآمدی کم جوانان و نبود نگاه ساده زیستی از دیگر عواملی است که در تاخیر ازدواج جوانان جامعه تاثیرگذار است.
عین القضات اظهار داشت: آمارهای منابع رسمی بیانگر آن است که 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که تمایل نداشتن شمار زیادی از این قشر به امر ازدواج می تواند یک هشدار جدی باشد که باخود معضلاتی چون از دست رفتن سن طلایی ازدواج و زادآوری و بسیاری از مخاطرات و آسیب های پیچیده را دارد.
در نشست جوانان، ازدواج و توانمند سازی مهارت های سواد رسانه ای که در خبرگزاری ایرنا استان مرکزی در اراک برگزار شد در خصوص سواد رسانه ای بحث و تبادل نظر شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.