« قنبر موسی نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد این فرصت های شغلی و در اجرای طرح مشاغل خانگی در زمینه دامپروری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع کارگاهی صرف شده است.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته برای بیش از یکهزار و 500 مددجوی استان شغل ایجاد شده است، اظهار داشت: بیش از 770 نفراز این افراد زنان سرپرست خانوار روستایی بودند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: بخشی از مدیریت جامعه برعهده زنان است و 22 هزار نفر زن سرپرست خانواده در استان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) استان هستند و توانمند سازی این قشر از زنان از اولویت های این نهاد حمایتی است.
موسی نژاد با تاکید بر لزوم همکاری شهرداری ها به منظور فراهم کردن شرایط ارائه دستاوردهای خانگی مددجویان نهادهای حمایتی، افزود: مدیریت شهری مکلف است فضای مناسب در اختیار مددجویان قرار دهند تا ممحصولات تولیدی آنان به فروش برسد.
وی اظهار کرد: توانمندسازی زنان و دختران روستایی از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی و برپایی نمایشگاه برای عرضه محصولات تولیدی زنان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
جمعیت روستایی استان 329 هزار و 690 نفر است که161 هزار و 89 نفر آنان را زنان روستایی شامل می شوند..
6991/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.