به گزارش ایرنا، «فتح الله حقیقی» روز دوشنبه در سومین نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: رسانه های متعهد و حرفه ای علاوه بر اطلاع رسانی بهنگام در حوزه نظارت اجتماعی نقش افرینی می کنند و برآیند تلاش آنها در بستر توسعه و تقویت اعتماد مردمی و سرمایه اجتماعی است.
وی اظهار داشت: نقد منصفانه از تکالیف جدی رسانه ها است که مسئولان باید با روی باز از ان استقبال کنند و رسانه را رکنی اصلاح گر و یاور مدیریت پویا بدانند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ارائه پست های مدیریتی به بانوان این استان با جدیت در حال پیگیری است و نشست های مختلف با بیش از 60 مدیرکل دستگاه های مختلف اجرایی استان این مدیران ملزم شده اند که مسئولیت ها را بر مبنای شایسته سالاری اعطا کنند و سهم زنان به درستی دیده شود.
حقیقی ادامه داد:راهبری سه حوزه مدیریت کل در استانداری مرکزی و سه معاونت فرماندار از نیمه دوم سال گذشته تا کنون به بانوان ارائه شده و برنامه های مدونی نیز برای ارائه پست های مدیریتی بیشتر به بانوان تدوین شده است.
وی بیان کرد: پایان شهریورماه امسال در همایشی بانوان مدیری که از نیمه دوم سال گذشته تا کنون در استان به کار گرفته شده اند به مردم معرفی می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص قانون منع به کار گیری بازنشستگان نیز گفت: در صورتی که این قانون از سوی شورای نگهبان تصویب و از سوی دولت نیز ابلاغ شود وزارت کشور در اجرای آن پیشتاز خواهد بود.
حقیقی افزود: برخی از رسانه با به کارگیری القاب ناشایست فعالیت و اقدامات مدیران بازنشسته را زیر سوال برده اند که این نوع ادبیات نیازمند اصلاح است.
وی در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته رصد نارضایتی اجتماعی در استان خبر داد و گفت: فعالیت هدفمند و برنامه محور این کمیته نیازمند مشارکت گسترده رسانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: خدمات و برنامه های در دست اجرای دولت باید به اطلاع مردم برسد و مدیران اجرایی باید با رسانه ها ارتباطی پویا و سازنده برای بیان عملکردهای خود داشته باشند.
فرماندار شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: ساخت مجتمع های اقامتی و گردشگری، ایجاد سفره خانه های سنتی، برگزاری جشنواره های اقوام ایرانی و ساماندهی مسجد جامع و دیگر اماکن تاریخی، مهمترین اقدامات سال گذشته ساوه در جذب گردشگر است.
«محمد بهاروند» افزود: بیش از 61 هزار تن گندم سال گذشته با وجود کمبود منابع آبی در ساوه تولید شده که در مقایسه با سال 92 با 40 هزار تن گندم بیش از 21 هزار تن افزایش داشته است.
وی، میزان صادرات شهرستان ساوه در سال گذشته را بیش از 346 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با سال 1392 بیش از 2 برابر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان سال گذشته در اجرای صحنه های آموزشی 193 درصد، همایش های فرهنگی و هنری 104 درصد، صدور مجوز چاپ و نشر 21 درصد، ارائه مجوز مشاغل خانگی 9 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.
«محسن شریفی» افزود: اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان مرکزی سال گذشته در برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی 232 درصد، نمایشگاه های هنرهای کتاب 25 درصد و خرید کتاب 43 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 10 نشست با 50 مدیرکل دستگاه های مختلف در راستای واگذاری پست های مدیرتی با بانوان برگزار شده است.
«زهرا فرجی» افزود: اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی با مشارکت هشت دستگاه اجرایی در بخش های آموزشی، کارآفرینی و توانمندسازی، نظارت مستمر بر فعالیت آرایشگاه، سالن های ورزشی و مهدهای کودک، اجرای طرح نشاط اجتماعی و پیگیری و راه اندازی پارک های اختصاصی بانوان از دیگر فعالیت های این دفتر در استان است.
بیش از 300 خبرنگار در 95 نشریه، 22 پایگاه خبری و دفاتر خبرگزاری های استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.