به گزارش ایرنا « احمد طهرانی» در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان افزود: تاسیسات این سکونتگاه ها در شمول قوانین نیست و به عنوان کانون های پرخطر باید اقدانات کنترلی موثر در آن ها اعمال شود.
وی ادامه داد: در خمین سه سکونتگاه حاشیه ای وجود دارد در مشکلات پیپیده ای را در خود دارند و دستگاه های اجرایی باید با نگاه واحد برای سامان این مناطق بسیج شوند.
فرماندار خمین خاطرنشان کردآسیب های اجتماعی مولد علل متعددی است که هر کدام تابعی از شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و نیاز است که تمامی لایه های مردمی و دولتی برای سامان اسیب ها پای کار باشند.
فرمانده نیروی انتظامی خمین نیز در این نشست گفت: امنیت شالوده فکر و فعالیت آحاد جامعه است و شهروندان با قانونمداری، حفظ ارزش ها و هنجارها امنیت در شهر ها را تضمین می کنند.
سرهنگ «عزیز عزیزی» افزود: اگرچه معضل حاشیه نشینی هنوز در خمین حاد نشده اما، از اکنون باید برای آن چاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین و ساخت و سازها باید در مناطق حاشیه ای کنترل شوند ادامه داد: خانواده های ساکن در این مناطق مطالبه ارائه خدمات دارند.
فرمانده نیروی انتظامی خمین اظهار داشت: در صورت بروز بحران دسترسی به سکونتگاه های مناطق حاشیه ای به منظور کمک مشکل است.
سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: ورزش از مهمترین راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی است و ساخت ورزشگاه در مناطق حاشیه ای، استفاده از مربیان با اخلاق و با تجربه و برگزاری برنامه های مفرح ورزشی در کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق تاثیرگذار است.
فرمانده نیروی انتظامی خمین ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی به شناسایی، برنامه ریزی بلند مدت و منسجم و همکاری نهادهای متولی نیاز دارد.
خمین، جنوبی ترین شهرستان استان مرکزی محسوب می شود که از شمال به اراک و سربند، از شرق به محلات، از جنوب به گلپایگان و از غرب به الیگودرز متصل است.
زادگاه امام راحل دارای 2 هزار و 394 کیلومتر مربع وسعت و 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.