حجت الاسلام «حسین درودی »روز شنبه در حاشیه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این سند دانش‌آموزان به گونه ای تربیت می شوند تا در پایان دوره تحصیلی‌ با آفاتی نظیر بی هویتی، بیکاری، بی تفاوتی و بی نظمی درگیر نشوند.
وی اظهارداشت: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، سند تحول آموزش و پرورش تدوین و در سال 1390، رونمایی و کلید خورد اما بعد از گذشت سال ها بخشی از اجرایی شده است.
معاون امور استان های ستاد همکاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش گفت: تعامل و همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان 2 نهاد بزرگ فرهنگی در سال تحصیلی 97- 98 عامل تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین از سوی متخصصان امر تعلیم و تربیت اسلامی و انسانی تدوین شد، از این رو همه برنامه های آموزش و پرورش باید در راستای تحقق این سند باشد.
حجت الاسلام درودی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سبد آموزشی فراگیران لحاظ می شود به طوری که در تربیت دانش آموزان از معارف اسلامی، نهج البلاغه، نماز و صحیفه سجادیه استفاده می شود.
معاون امور استان های ستاد همکاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش گفت: برنامه هایی تهیه شده و سهم هر یک از دستگاه های تبلیغی و حوزه علمیه مشخص شده تا روحانیان برای تربیت دانش اموزان در سال تحصیلی جدید آماده و پاسخ گوی نیازهای آنها باشند.
حجت الاسلام درودی ادامه داد: برای سال جدید روحانیان کارگاههای توانمندسازی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی برگزار می کنند تا با تربیت اسلامی دانش اموزان از آسیب های اجتماعی فضای مجازی در امان بمانند.
وی گفت: این کارگاه با مشارکت مرکز ملی پاسخ گویی به سئوال های دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم است که دانش آموزان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی در خصوص مباحث اخلاقی، احکام، شبهات دینی در فضای مجازی مشاوره می گیرند.
معاون امور استان های ستاد همکاری‌ حوزه‌ علمیه و وزارت آموزش و پروش افزود: طلاب دوران توانمند سازی و تخصصی را در آموزش و پرورش می گذرانند ولی به عنوان طرح وظیفه در لباس روحانیت در خدمت تربیت دانش آموزان قرار می گیرند.
حجت الاسلام درودی گفت: 700 کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش با حوزه های علمیه در 32 شهرستان کشور فعال است.
وی تاکید کرد: فعالیت‌های این ستاد برنامه محور است و برنامه‌های آن مورد تایید نظام برنامه ‌ریزی جامع آموزش و پرورش است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی است که 16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه آن به تحصیل اشتغال دارند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.