دکتر علی اصغر غفاری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جنین ها متعلق به بیش از 80 زوج است که برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند.
وی اظهار کرد: این تعداد جنین به مدت سه سال نگهداری می شوند تا در صورت نیاز والدین در سال های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: هم اینک 2 هزار و 500 جنین فریز شده از لقاح آزمایشگاهی مربوط به 400 زوج در این مرکز نگهداری می شود.
غفاری زاده افزود: در لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی 10 تا 20 تخمک بارور می شود و در روش های موجود یک یا 2 تخمک به رحم مادر منتقل و بقیه فریز می شود تا در سال های آینده در صورت نیاز یا درخواست زوج ها مورد استفاده قرار گیرد.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی توضیح داد: جنین های فریز شده در دمای 190 درجه سانتیگراد زیر صفر و در محفظه های مخصوص نگهداری می شود و به هنگام خارج کردن این جنین ها از محفظه، شوک حرارتی به آن وارد شده و به دمای 30 درجه سانتیگراد می رسد.
وی مزیت های روش نگهداری جنین فریز شده را جلوگیری از بیهوشی مجدد مادر، هزینه کمتر، جلوگیری از تحریک مجدد تخمک گذاری و حفظ شانس باردار شدن مادر دانست.
غفاری زاده اظهار داشت: افرادی که به مرکز ناباروری مراجعه می کنند برای فریز جنین 7 تا 10 تخمک رها می کنند که حداقل باید از این تعداد 80 درصد جنین داشته باشد در هر بار انتقال براساس سن بیمار و شرایط بدنی یک تا سه جنین انتقال پیدا می کند و بقیه جنین ها فریز شده تا از چندقلوزایی که برای مادر خطرناک است، جلوگیری شود.
وی گفت: نداشتن شرایط بارداری یکی از دلایلی است که والدین متقاضی فریز جنین هستند.
کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شده و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارائه می دهد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.