مرکز آرامش کودکان آفتاب از ابتدای سال 95 به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی استان مرکزی راه اندازی شده است که زیر نظر بهزیستی فعالیت می کند و شهرداری اراک با در اختیار گذاشتن مکان، فنی و حرفه ای با آموزش تخصصی و بهزیستی با پرداخت هزینه ها به یاری آرامش خانواده ها آمده است.
از مادری که کودک کار دارد و در اینجا قالی بافی می کند دلیل حضورش در مرکز را می پرسم که می گوید: اینجا قالی بافی یاد می گیرم که بتوانم با این حرفه درآمدی داشته باشم.
بر اساس تعریف سازمانهای بین المللی کودکان خیابانی به چهار گروه تقسیم می شوند، کودکانی که خانه و خانواده ندارند و در خیابانها به سرمی برند، کودکانی که خانه و خانواده دارند ولی به دلایل مختلف از خانواده جدا شده اند و تنها یا با گروه های کوچک زندگی می کنند و کودکانی که قبلا بی سرپناه بوده اند، ولی در حال حاضر در مراکز و سرپناهها نگهداری می شوند و دسته چهارم کودکانی هستند که خانه و خانواده دارند و با خانواده هایشان زندگی می کنند اما به دلیل فقر و مشکلات مالی بیشتر وقت خود را در خیابانها می گذرانند.
مدیرعامل موسسه آرامش کودکان کار آفتاب گفت: تمام کودکان کار شهر اراک ساماندهی شده اند و این افراد مهاجر شهرهای داخلی و خارجی هستند که برای شهروندان اراکی مزاحمت ایجاد می کنند.
علی محمدی افزود: این افراد از استان خراسان جنوبی و شهرهای همجوار به شهر اراک می آیند و هدفشان تنها تکدی گری است که باید با شناسایی این کودکان مهاجر و همکاری نیروی انتظامی و حکم قضایی این افراد به شهرهای خود بازگردانده شوند.
اراک بیشترین تولید کننده پسماندهای عفونی، نظارت بر کیفیت گندم استان مرکزی در اولویت کار جهاد کشاورزی، عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه های سراسر استان و خصوصی سازی راهی به وادی سلامت خواهد بود از دیگر عنوان های خبری هفته نامه اراک است.
این هفته نامه با مشی اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سمیه بصیرت در گستره استان مرکزی توزیع می شود.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 11 دو هفته نامه، 26 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.