به گزارش ایرنا، قدرتعلی حشمتیان روز یکشنبه در آیین گشایش خانه احزاب استان مرکزی در سالن غدیر استانداری در اراک افزود: اگر ارتباط چند سویه احزاب با حاکمیت حفظ شود، شهروندان برای رفع مشکلات خود نیازی به ارتباط با دستگاه های اجرایی ندارند.
وی بیان کرد: توسعه احزاب در کشور از بروز فساد اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می کند و کم توجهی به احزاب، نادیده گرفتن حقوق به حق شهروندان است.
نائب رئیس اول خانه احزاب ایران ادامه داد: خانه احزاب به دستور دولت اصلاحات شکل گرفت اما این خانه در دولت نهم و دهم تعطیل شد و در دولت تدبیر و امید احیا و سه فراکسیونی شد.
وی گفت: انتقاد سازنده و در چارچوب قانون امری پسندیده است اما اگر کسی به دنبال براندازی باشد به نظام اسلامی ظلم کرده است و در واقع حزب باید منتقد و ضربه گیر نظام باشد.
نائب رئیس اول خانه احزاب ایران اضافه کرد: دفاع از حقوق صنفی احزاب، رسیدگی به مطالبات مردم از حاکمیت و پیگیری تطبیق قانون جدید احزاب از مهمترین اهداف در خانه احزاب است که با جدیت دنبال می شود.
حشمتیان بیان کرد: اگر دولت به مطالبات مردم توجه کند و از ظرفیت های قانونی و مشارکتی احزاب بهره جوید، ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی، زمینه رضایتمندی عمومی نیز حاصل می شود.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 90 در کرمانشاه فرمودند تحزب در کشور شکل گیرد اما این مهم از سوی دولتمردان دنبال نشد.
نائب رئیس اول خانه احزاب ایران افزود: احزاب باید به دنبال مطالبات بر زمین مانده مردم باشند و حرف های مردم را به دولت منتقل کنند و فعالیت چشمگیر این تشکل ها در کاهش فساد و تنش های اجتماعی نقش موثری دارد.
در آیین گشایش خانه احزاب استان مرکزی سه نماینده از حزب های مختلف این استان دیدگاه ها و مسائل خود را مطرح کردند.
252 حزب و تشکل مجوز دار در کشور فعال است که 54 تشکل شناسنامه دار آن در استان مرکزی فعالیت دارند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.