محمدحسین رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تحقق اهداف و ماموریت های سازمانی اقدام هایی از قبیل تامین زمین مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری، اشتغال زایی، ساخت و سازهای مسکونی روستایی در قالب طرح هادی و همچنین تعین تکلیف بخشی از اراضی مورد نیاز و یا در اختیار نیروهای مسلح به این اداره کل محول شده است.
او گفت: در همین راستا در سه ماه گذشته 42 فقره واگذاری در سطحی معادل 76 هکتار در قالب ماده سه ( قانون حفاظت) به مجریان طرح های جنگل کاری اقتصادی و توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار داشته و 12 فقره واگذاری اراضی ملی در سطحی معادل 70 هکتار در قالب ماده چهار ساماندهی و عرضه مسکن در جهت اجرای طرح هادی روستاها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.
رستمی در ادامه گفت که در جهت تحقق مفاد تفاهم نامه فی مابین وزارت متبوعه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز 43 مورد پرونده تهیه شده که مقدمات مستند سازی و تعین تکلیف آنها در استان انجام شده و برای مسیر مراحل بعدی به دبیرخانه مرکزی ارسال شده است.
وی اظهار داشت: بدون شک انجام این اقدام ها که به اصل حفظ حقوق بیت المال استوار است رونق اقتصادی برای بهره برداری و رفع نیاز های دستگاه های اجرایی را در پی خواهد داشت.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.