به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در نشست با معلولان نخبه استان مرکزی، افزود: توانخواهان جامعه قشر سربار نیستند بلکه با حمایت اصولی و پرورش استعدادهای بالقوه آنان می توان به طیف بزرگی از نیازها پاسخگویی کرد.
وی اظهارداشت: معلولان نخبه در رشته های مختلف فعالیت دارند و با کسب موفقیت برای افراد سالم جامعه هم الگو هستند و برخی از آنان ایده های بکر و طرح های کارآمدی دارند.
استاندار مرکزی گفت: شناسایی ظرفیت معلولان بیکار برای داشتن شغل متناسب با وضعیت آنان می توانند به مطلوب بودن شرایط آنان کمک کند.
آقازاده افزود: ظرفیت معلولان باید به شیوه های مختلف از جمله رسانه ها و برگزاری همایش به جامعه معرفی شود و در بخش های مختلف به کارگیری شود.
وی اظهار داشت: خیران درون و برون استانی باید برای ساخت مجتمع های مختلف کارآفرینی معلولان مشارکت بیشتری داشته باشند و در راستای تامین نیازهای این طیف جامعه بکوشند.
وی بیان داشت: نمایندگانی از جامعه معلولان در مسابقات جهانی، علمی و ورزشی تیم های رباتیک، فیزیک و شیمی در رشته های مختلف حضور و صاحب مدال و افتخارآفرین هستند.
آقازاده افزود: بیماری و وراث از دلایل هم بروز معلولیت به شمار می رود و توسعه دامنه اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی خانواده ها در این خصوص ضروری است.
وی اظهارداشت: استان مرکزی آمادگی دارد به منظور بهبود شرایط و قوانین در راستای رفع مشکلات جامعه معلولان پیشقدم باشد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سال 83 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید اما ضمانت اجرایی مطلوبی نداشت و معلق ماند.
زهرا امینی افزود: سازمان بهزیستی موفق شد با رایزنی و کار کارشناسی در اواخر سال گذشته این قانون را به مرحله نهایی برساند و اکنون اجرای آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این قانون مشکلات جامعه معلولان حل می شودو تحول عمیقی در وضعیت این طیف جامعه ایجاد می شود.
بیش از 650 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.