حمید خلیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قیر یکی از مواد اولیه اصلی برای تولید عایق رطوبتی است که قیمت آن 70 درصد نسبت به 2 ماه گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هر کیلوگرم قیر از 12 هزار ریال به 22 هزار ریال افزایش یافته و برای تولید هر متر مربع عایق رطوبتی سه کیلو گرم قیر نیاز است.
وی بیان کرد: الیاف پلی استر نیز ماده اولیه دیگر برای تولید عایق رطوبتی است که قیمت این محصول نیز با افزایش مواجه شده است.
خلیلی ادامه داد: هر کیلوگرم الیاف پلی استر از 26 هزار ریال به 52 هزار ریال ، هر کیلوگرم تیشو از متری 2 هزار و 800 ریال به 6 هزار و 300 ریال و فویل از 110 هزار ریال به 220 هزار ریال افزایش قیمت داشته است.
عضو اتحادیه عایق رطوبتی دلیجان گفت: کرایه حمل مواد اولیه نیز 30درصد و دستمزد کارگر 20 درصد افزایش یافته است.
خلیلی افزود: هر متر عایق رطوبتی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تمام شده از 60 هزار ریال به 90 هزار ریال افزایش قیمت دارد.
عضو اتحادیه عایق رطوبتی دلیجان گفت: این مشکلات باعث کاهش تقاضا و عرضه شده و نقدینگی و سرمایه در گردش تولید کنندگان را به شدت کاهش داده است.
عضو اتحادیه عایق رطوبتی دلیجان اظهار داشت: گرانی مواد اولیه در صنعت عایق رطوبتی موجب شده است که فشار مضاعفی به بخش تولید وارد آید و واحدهای تولیدی با یک سوم ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.
خلیلی یادآور شد :دلیجان قطب تولید عایق رطوبتی در استان مرکزی است که صادر کننده مهم این محصول در کشور نیز محسوب می شود.
وی در ارتباط با توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: این شهرستان با ظرفیت تولید 70 میلیون مترمربع سالانه بیش از 60 درصد نیاز عایق رطوبتی کشور را تامین می کند.
عضو اتحادیه عایق رطوبتی دلیجان ادامه داد: با توجه به تقسیم بندی کشور از نظر فراوانی مناطق صنعتی به 38 خوشه، دلیجان با داشتن 110 شرکت تولیدی به عنوان تنها خوشه صنعت عایق رطوبتی کشور مطرح است.
وی بیان کرد: 100 شرکت تولید عایق رطوبتی در شهرستان دلیجان فعال است که بیش از 2هزار و 500 نیروی کار در آن ها به طور مستقیم اشتغال دارند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر در کشور است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.