به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در آیین میثاق طلبگی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراک، افزود: موقعیت ممتاز اجتماعی حوزه های علمیه و روحانیان در بین اقشار مختلف مردم نقش چشمگیری در هدایتگری نسل جوان در مسیر تقوا و معنویت دارد و این مهم باید هر روز برجسته تر شود.
وی ادامه داد: روحانیان نه تنها باید خود را به عالی ترین سطوح علوم اسلامی تجهیز کنند، بلکه باید با استفاده از امکانات روز دنیا به خصوص فضای مجازی داشته های علمی خود را گسترش داده و با مفاهیم علمی و معنوی هجمه های دشمنان را خنثی کنند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: عالمان دینی تنها با سلاح علم می توانند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد: روحانیان وظیفه دارند با تشریح زندگی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین مبین اسلام به خصوص ساده زیستی و قناعت را در جامعه ترویج کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید مفاهیم و معارف اسلامی را به خوبی درک کرده و با بهترین شکل ممکن به لایه های مختلف جامعه منعکس کنند.
وی بیان کرد: مبلغان دینی باید خودسازی، تزکیه نفس، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی خود را به اقشار مختلف مردم نزدیک کرده و افراد را در مسیر معنویت و تقوا هدایت کنند.
بیش از پنج هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 34 حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند.
در سال تحصیلی جدید حدود 600 طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه استان پذیرفته شده اند.
سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مرکزی نیمه دوم مرداد ماه سال جاری آغاز می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.