محمدجواد شایسته جو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد برای اشتغال در حرفه های خیاطی، آرایشگری و انواع کسب و کار کوچک متقاضی دریافت تسهیلات بودند.
وی اظهار داشت: این تسهیلات اشتغالزابه صورت قرض الحسنه و مدت بازپرداخت آن پنج تا هفت سال است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 201 زن سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان نیز پارسال 171 میلیارد و 111 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
شایسته جو افزود: حمایت و ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به زنان مطلقه بخشی از کمک هایی این نهاد حمایتی است و سه هزار و 233 زن مطلقه سرپرست خانوار از این خدمات برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار این استان بیش از هشت هزار نفر را تحت تکفل خود دارند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 80 درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به علت اعتیاد همسران و برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان اقدام به جدایی کرده اند.
وی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار تنحت پوشش این نهاد به ازای یک نفر یک میلیون 480 هزار ریال، 2 نفر 2 میلیون 490 هزار ریال، سه نفر سه میلیون و 240 هزار ریال، چهار نفر چهار میلیون و 190 هزار ریال و پنج نفر چهار میلیون و 650 هزار ریال مستمری دریافت می کنند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: کمک هزینه تحصیلی، پرداخت تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، آموزش مهارت زندگی، مشاوره خانواده، راهنمایی گروهی مادران برای فرزندان و دوره آموزش حقوق از خدماتی است که به زنان سرپرست مطلقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان ارایه می شود.
شایسته جو افزود: پرداخت بیمه اجتماعی از مهمترین خدماتی است که کمیته امداد به زنان مطلقه ارایه می کند و این مددجویان در صورتی که 10 سال اقدام به پرداخت بیمه کنند و 55 سال سن داشته باشند می توانند از مزایای بازنشستگی و مستمری بهره مند شوند.
21 هزار زن سرپرست خانوار در استان مرکزی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می شوند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.