به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند، ابراهیم ولدخانی افزود: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی موتور محرک اقتصاد کشور است و همکاری واحدهای تولیدی داخلی با این شرکت می تواند ضمن بی نیاز کردن پتروشیمی به واردات تجهیزات، گامی اساسی در راستای توسعه صنایع و در نهایت ایجاد اشتغال مولد باشد.
وی اظهار کرد: شکل گیری و تقویت زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی امری ضروری است و می طلبد که صادرات پتروشیمی از مواد خام فاصله گیرد و با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و مشارکت صنایع مختلف سهم ارزش افزوده آن بالا برود.
وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند گرید محصولات نساجی را تولید و به کشور ترکیه صادر می کند و صنایع ترکیه این گرید را به نخ، پارچه و در نهایت به انواع پوشاک تبدیل می کند و با ارزش افزوده چندین برابری در بازار عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در رهگذر اعتماد به تفکر، ایده پردازی و در نهایت تولید داخلی است و تبدیل محصولات خام اولیه به محصولاتی با ارزش افزوده بالا با مشارکت سایر بخش ها باید به صورت جدی در این صنعت دنبال شود.
ولدخانی اضافه کرد: صاحبان صنایع در شرایط تحریم باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با مشارکت همگانی، خرد جمعی و انتقال فناوری روز حرکت کنند.
وی گفت: وجود نیروهای ماهر و کاردان بزرگترین ظرفیت پتروشیمی شازند است که بسیاری از مدیران و کارشناسان در این واحد تولیدی و صنعتی رشد کرده اند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اظهار داشت: واحد مهندسی ساخت داخل با هدف شناسایی صنعتگران مرتبط استانی و کشوری در شرکت پتروشیمی شازند راه اندازی شده که تا کنون موفقیت هایی کسب کرده است.
ولدخانی دسترسی آسان برای بهسازی و تامین نیازمندی های احتمالی، ایجاد اشتغال مولد و ذخیره ارزی چشمگیر را از مهمترین ویژگی های همکاری با واحدهای تولیدی داخلی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک نیز در حاشیه انعقاد قرارداد با پتروشیمی شازند گفت: این شرکت مادرتخصصی نیم قرن سابقه تولید تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی دارد و بسیاری از صنایع مختلف استان به نوعی با این شرکت در ارتباط هستند.
جعفر صفری افزود: مجموعه ماشین سازی اراک تنها واحد در منطقه است که ظرفیت پردازش مواد خام، ذوب، ریختگری و تبدیل آن به محصولات نهایی در حوزه تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، شیرآلات و تجهیزات سرچاهی، دیگ های بخار و انواع پل های فلزی را دارد.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523هکتار راه اندازی شده است و متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور را در تامین نیاز صنایع زیردستی به عهده دارد.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد.
شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.
این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله های سنگین فلزی، انواع پل، دکل ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.
3077/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.