مجید نیکی ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی 2 هزار و 50 میلیارد ریال است که در مرحله نخست هزار و 85 میلیارد ریال آن به استان تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از هزار طرح اشتغال روستایی با سه هزار و 90 میلیارد ریال تسهیلات و قابلیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 900 نفر در کمیته های فنی شهرستانی و استانی رسیدگی و به سامانه بانکی ارجاع شده است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی افزود: پرونده 631 متقاضی تاکنون توسط بانک ها عامل استان بررسی و 380 طرح به مبلغ 950 میلیارد ریال و قابلت اشتغالزایی برای هزار و 400 نفر توسط بانک های عامل استان پذیرش شده است.
نیکی ملکی گفت: از مجموع طرح های مصوب بانک های عامل استان مرکزی 220 طرح به رقم تسهیلات 470 میلیارد ریال در استان به مرحله عقد قرارداد رسیده و جذب شده است.
وی ادامه داد: بهره برداری از این طرح ها 800 شغل جدید در روستاها و مناطق عشایری استان مرکزی به همراه دارد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی افزود: 156 طرح از این مجموعه تاکنون تمام و یا بخشی از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را در این استان دریافت کرده و در ماه هایآتی بهره برداری می شوند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی یاد آور شد: بانک کشاورزی و توسعه تعاون با عقد قرارداد حدود 58 درصد تسهیلات ابلاغی بهترین عملکرد را در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان داشته اند.
نیکی ملکی افزود: در زمینه تصویب طرح های اشتغال روستایی و عشایری استان مرکزی نیز بانک کشاورزی با تصویب 510 میلیارد ریال شامل 120 درصد سهم ابلاغی بیشترین عملکرد، پست بانک با تصویب 170 میلیارد ریال شامل 81 درصد سهم ابلاغی رتبه دوم، بانک توسعه تعاون با 100میلیارد ریال رتبه سوم و صندوق کارآفرینی امید در مرحله بعدی قرار دارد.
وی گفت: تسریع در انعقاد قرارداد 88 درصد طرح ها اشتغال روستایی و عشایری که در مرحله تصویب بانک های عامل استان مرکزی قرار دارد از برنامه های اولویت دار این استان برای جذب 50 درصد باقی مانده سهم استان از بانک های عامل کشور است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.