به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز شنبه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه در اراک، افزود: دشمنان می کوشند با اختلاف پراکنی در بخش های مختلف جامعه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و اعتماد و امید مردم را در خدشه دار کنند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در نشست با مسئولان و دولتمردان عنوان کرد که از حضور همه جناح های سیاسی در پیشبرد امور استقبال می کند و باید در شرایط حساس کنونی تمامی بخش ها دست در دست دولت بدهند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اظهار داشت: همراهی تنگاتنگ همه جریان های فکری و سیاسی در استان نیز برای خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات ضروری است.
وی اضافه کرد: ساماندهی مشکلات و غلبه بر نوسانات نرخ ارز نیاز به همراهی همه بخش ها دارد و قوای سه گانه باید با هم برای حل این مشکلات گام بردارند.
آقازاده توضیح داد: ملت ایران از بدو انقلاب اسلامی شرایط دشوار مختلفی را در سایه انسجام ملی تجربه کرده است و می طلبد که مسایل امروز جامعه نیز با وحدت و اراده قوی مدیریت شود.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از لحاظ نظامی یکی از کشورهای قدرتمند جهان محسوب می شود و توان آن به هیچ عنوان با شرایط روز های نخست جنگ تحمیلی قابل مقایسه نیست، بنابراین با حفظ وحدت کلمه می توان دشواری ها را به فرصت اقتدار تبدیل کرد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با قانونگرایی نقش محوری در ایجاد امنیت جامعه دارد و مردم و مسئولان با همه توان از این سرمایه نظام دفاع کرده اند و این قوه نیز با نشان دادن استقلال در بررسی و صدور رای و انطباق با مسائل قانونی همواره پشتیبان آحاد مردم بوده است.
استاندار مرکزی افزود: سالانه بیش از 250 هزار پرونده به مراکز مختلف دادگستری استان ارجاع می شود که حجم بالایی است و باید با تقویت پیشگیری از جرم در بخش های مختلف جامعه در راستای کاهش آن گام برداشت.
وی ادامه داد: توهین و ضرب و جرح 20 درصد از ترکیب جرایم استان مرکزی را در سال گذشته تشکیل داده است که باید با تشریح قانون و نهادینه کردن فرهنگ کرامت انسانی در لایه های مختلف جامعه روند رشد این پرونده ها را متوقف کرد.
آقازاده ادامه داد: تشکیل ستاد تدابیر ویژه با حضور مدیران ارشد دستگاه ها و نمایندگان قوای سه گانه در استان ضروری است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این همایش گفت: 150 هزار 826 فقره پرونده در سال گذشته به این نهاد اجتماعی رسید که توهین با تشکیل 15 هزار 619 پرونده بیشترین فراوانی جرم در نقاط مختلف این استان بوده است.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: ضرب‌ و ‌جرح ساده با تشکیل 13 هزار و 883 پرونده، سرقت با 12 هزار و 597 پرونده، حوادث رانندگی جرحی با 11 هزار و 412 فقره پرونده، تهدید با 9 هزار 199 فقره پرونده، تخریب با پنج هزار 646 فقره پرونده، نگهداری و مالکیت مواد مخدر با 3 هزار 968 پرونده، افترا با 3 هزار و 748 فقره پرونده و کلاهبرداری با 3 هزار و 556 فقره پرونده بیشترین فراوانی را در ترکیب جرم استان مرکزی را دارد.
وی ادامه داد: فحاشی از اتهاماتی است که در استان مرکزی شایع است و بخش عمده‌ای از وقت دادگستری استان به این مهم اختصاص می یابد که با رعایت کرامت انسانی از سوی افراد و اقشار مختلف جامعه می توان این آسیب مهم را پیشگیری کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بیش از 35 درصد پرونده‌های دادگستری استان قابل کنترل است بنابراین باید در مقوله قانون‌گرایی و مسئولیت اجتماعی مردم به صورت ویژه کار کرد.
وی در خصوص شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: بسیاری از افراد قصد دارند اوضاع کشور را به شدت بحرانی جلوه دهند در صورتی که ایران در 40 سال اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته و با تدبیر، اتحاد و برنامه ریزی از آن ها عبور کرده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآوری کرد: دستگاه قضایی با اقتدار هر چه تمامتر با اخلال‌گران نظم اجتماعی، تهدیدکنندگان امنیت مردم و اخلال‌کنندگان اقتصاد کشور برخورد می کند و دستگاه های اجرایی به خصوص نظارتی و امنیتی به هیچ عنوان اجازه ایجاد فضای نا امیدی را در جامعه ندهند.
هفتم تیرماه سال 1360 در اثر بمب گذاری در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی آیت الله بهشتی نخستین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی به همراه 72 تن از اعضا این حزب به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
یکم تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.