ابراهیم محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزار و 700 زائر بیت الله الحرام امسال از استان مرکزی اعزام می شوند که طبق تقویم تدوین شده با هشت کاروان از کلانشهر اراک، 2 کاروان از ساوه، یک کاروان از خمین و یک کاروان نیز از محلات و دلیجان از 30 تیرماه جاری عازم عربستان می شوند.
وی توضیح داد: 22 کلاس آموزشی برای حجاج حج تمتع این استان برنامه ریزی شده که 10 کلاس آن برای زائران مدینه قبل و 12 کلاس نیز برای حجاج مدینه بعد است.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: این کلاس های آموزشی درحال برگزاری است و محتوای آن شامل آموزش احکام و مناسک حج، امور اجرایی و آشنایی با سرزمین وحی و امور بهداشت فردی هستند.
محمودی اظهار داشت: کمترین قیمت حج امسال 140 میلیون ریال و بیشترین آن 170 ریال تعیین شده و قیمت اعلامی برای خدمات کاروان های حج به دلیل تنوع هتل ها، سرویس دهی و نوع پروازها است.
محمودی افزود: زائران بیت الله الحرام 10 میلیون ریال به عنوان ودیعه به بانک های عامل سپرده بودند که این مبلغ و بهره بانکی از زمان نام نویسی تا لحظه اعزام و همچنین پرداخت بلاعوض 14 میلیون ریالی سازمان حج و زیارت از قیمت اصلی حج کم می شود.
وی گفت: از مجموع کاروان های اعزام کننده حجاج استان مرکزی در سال جاری 2 کاروان مدینه بعد و بقیه مدینه قبل هستند.
مدیرحج زیارت استان مرکزی با بیان اینکه کاروان های حج تمتع استان مرکزی از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران اعزام می شوند، یادآوری کرد: نخستین کاروان حج تمتع این استان هفتم ذی القعده اعزام می شود و این سفر معنوی از 28 تا 35 روز طول می کشد.
بر اساس گزارش سازمان حج و زیارت امسال 85 هزار نفر به سفر معنوی حج تمتع اعزام می شوند.
سال گذشته هزار و 630 نفر از استان مرکزی به سفر حج تمتع اعزام شدند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.