نبی الله شاه محمدی حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: 14 طرح از سوی کارفرمایان استان مرکزی نیز برای جذب معتادان بهبود یافته در دست بررسی است که در صورت موافقت و پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال 140 معتاد بهبود یافته فراهم می شود.
وی بیان کرد: اشتغال معتادان بهبود یافته نقش موثری در جلوگیری از گرایش مجدد این قشر به مواد افیونی دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در راستای مقابله با مواد مخدر اقدام های مناسبی در کشور داشته که منجر به افزایش 30 درصدی کشفیات در این بخش شده است.
شاه محمدی حیدری اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم دولت در امر مبارزه با مواد مخدر حساس سازی قشر جوان نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر است.
وی یادآور شد: پارسال یک هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر از محله های اطراف مراکز آموزش در کشور کشف و ضبط شد که در این راستا 19 هزار خرده فروش و 127 توزیع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: کشت خشخاش در افغانستان از سال 2001 تا سال 2017 رشد چهار هزار و 212 برابری را نشان می دهد که این آمار خود بیانگر خطرهای در کمین کشور است.
شاه محمدی حیدری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل 27 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در سال جاری 2 هزار و 732 نفر، خرده فروش، توزیع کننده و معتاد متجاهر در استان مرکزی دستگیر شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 22 درصد افزایش را نشان می دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: تعداد تشکل های مردم نهاد فعال در امر مبارزه با موادمخدر این استان از 62 تشکل به 300 تشکل در سال جدید افزایش یافته است.
شاه محمدی حیدری تصریح کرد: در سال جاری 29 هزار نفر از اقشار مختلف این استان آموزش های لازم در خصوص مبارزه با موادمخدر را فرا گرفته اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از 150 ویژه برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان پیش بینی شده است که رویکرد بیشتر آنها به سمت جوانان و نوجوانان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: همایش پیاده روی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، حضور کارشناسان در مساجد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، برپایی نمایشگاه، ارایه خدمات رایگان درمانی به حدود 100 نفر از معتادان این استان در 31 مرکز درمانی مجاز و دیدار با خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، بخشی از این برنامه ها است.
شاه محمدی حیدری گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید ویژه بر فعالیت پررنگ شهرداری ها و هلال احمر در برنامه های مبارزه با مواد مخدر دارد.
اول تا هشتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر با شعار ' اول گوش گن! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنها است' نامگذاری شده است.
پارسال بیش از هفت تن انواع موادمخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شد.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.