به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس افزود: توطئه ها و دسیسه های دشمنان علیه ملت ایران هیچ گاه به پایان نمی پذیرد و یکی از بزنگاه های مهم در مقابله و خنثی سازی توطئه دشمنان، تکیه بر وحدت و همگرایی ملی است.
وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و هوشیاری ملت، به یک جزیره امن و باثبات تبدیل شده که حفظ این شرایط و تقویت بنیه اقتصادی کشور تنها با وحدت و یکپارچگی ملی محقق می شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: بر اساس موازین دین مقدس اسلام، امنیت و سلامت 2 موهبت ارزشمند الهی است که باید تحت هر شرایطی این 2 رکن پایداری جامعه صیانت شود و این در صورتی است که اگر امنیت کافی وجود نداشته باشد، سلامت هم جایگاه خود را از دست می دهد، بنابراین همه ظرفیت های مردمی و نظامی کشور باید در راستای حفظ امنیت به کار گرفته شود.
وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی را انقلاب گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان 1358 این حادثه تعداد زیادی از وفاداران به انقلاب را از ما گرفت اما در اقتدار و ایستادگی ملت خللی وارد نکرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: پس از حادثه هفتم تیرماه نقشه ها و توطئه های دشمنان داخلی نظام اسلامی از جمله لیبرال ها و در صدر آنها، بنی صدر بر همگان آشکار شد و این حادثه آنها را برای همیشه نزد ملت رسوا کرد.
وی ادامه داد: حادثه هفتم تیر برای همیشه دست بدخواهان و دشمنان انقلاب را از نظام اسلامی کوتاه کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: توطئه ها و دسیسه های دشمنان بر علیه نظام اسلامی همچنان ادامه دارد چرا که آنها مزدوران آمریکا، اسرائیل و آل سعود هستند و برای خنثی سازی توطئه های آنان باید همچنان تقویت وحدت و یکپارچگی ملی سرلوحه امور مردم و مسئولان باشد.
وی افزود: بر اساس گزارشات رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیش از 250 هزار پرونده در دادسراهای استان و 70 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان در حال بررسی است که این آمار به نوعی نگران کننده است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: در صورتی که مردم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و نظم و انضباط اجتماعی را در جامعه رعایت کنند بسیاری از مشکلات مرتفع و به میزان قابل توجهی از پرونده های قضای و کیفری نیز کاسته می شود.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی به عنوان طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب مقدس تشیع باید در هر زمینه به خصوص اخلاق و منش رفتاری الگوی همه کشورهای جهان باشد بنابراین آحاد جامعه باید نسبت به رعایت موازین و ارزش های دین مقدس اسلام با هدف کاهش انواع آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: پیشنهاد راه اندازی یک شرکت تعاونی با مشارکت بیش از 200 هزار نفر از مردم این استان از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان به مسئولان ارائه شده و انتظار می رود مردم نیز با مطالعه دقیق از این مهم حمایت کنند.
وی گفت: با راه اندازی این صندوق می توان میزان قابل توجهی از سرمایه استان را در یک محل جمع آوری و بر اساس اولویت بندی نسبت به اشتغالزایی پایدار با حمایت از صنایع اقدام کرد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (ره)، یکی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه و صاحب اندیشه و تفکر در حوزه اخلاق و فقه بود که نقش بارز و برجسته ای در صحنه های مختلف انقلاب داشت.
وی همچنین در خصوص سالروز شهادت دکتر چمران نیز گفت: منش رفتاری این شهید والامقام باید در لایه های مختلف جامعه ایران اسلامی به خصوص دانشگاه ها جاری شود.
امام جمعه اراک افزود: جامعه علمی کشور باید با الگوگیری از شهید چمران فرهنگ سازی، مبارزه با انحرافات و جریان های ضد دینی و ضد ارزش و هدایت افکار عمومی به سمت و سوی معنویت و تقوا را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در ادامه سخنان خود عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه را تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: ورزشکاران نیز باید با الگو گیری از سیره شهدا با تمام وجود خود در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی حرکت کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.